۰

سواستفاده گازی روسیه از ایران | عکس

میز نفت - روحید حاجی پور در توییتی به سواستفاده گازی روسیه از شرایط ایران پرداخت.
به گزارش میز نفت، وحید حاجی پور در توییتی به سواستفاده روسیه از شرایط ایران پرداخت و نوشت:«روسیه به اوکراین حمله کرد، غرب روسیه را تحریم کرد و گاز روسیه روی دستش ماند.»



وی در ادامه نوشت:«صادرات گاز ایران به ترکیه نصف شد، و گاز روسیه بسرعت جایگزین گاز ایران شد. و قصه ای که برای ما بسیار آشناست.»

بر اساس این گزارش،  مرکز آمار کمیسیون اروپا (یورو استات) کل صادرات گاز طبیعی ایران به ترکیه در 10ماهه سال جاری میلادی را 3 میلیارد و 940 میلیون مترمکعب اعلام کرد.

صادرات گاز ایران به ترکیه در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل 49 درصد کاهش داشته است. ایران در ماه‌های ژانویه تا اکتبر سال قبل 7 میلیارد و 746 میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده بود.

بررسی آمار یورو استات از صادرات ماهانه گاز طبیعی ایران به ترکیه نشان می‌دهد طی چهار ماه گذشته صادرات گاز ایران به این کشور به حداقل رسیده است و ایران طی این دوره فقط حدود 200 میلیون مترمکعب گاز به این کشور صادر کرده است.

در حالی که ایران طی سال‌های اخیر به‌طور متوسط در هر ماه 500 تا 900 میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده است اما در ماه جولای 2023 برابر با تیرماه امسال صادرات گاز ایران به ترکیه به صفر رسید. ایران در ماه پیش از آن 419 میلیون مترمکعب گاز به این کشور صادر کرده بود.
شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب: 36968
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *