۰

حفاری جدید شورون در ونزوئلا

میز نفت - شرکت شورون قصد دارد با نخستین عملیات حفاری بزرگ از زمان دریافت مجوز دولت آمریکا برای ازسرگیری تولید در ونزوئلا، ۶۵ هزار بشکه در روز به تولید در این کشور اضافه کند.
شورون | میز نفت
شورون | میز نفت
به گزارش میز نفت ، این اقدام می‌تواند به افزایش تولید نفت ونزوئلا کمک کرده و به هدف شورون برای بازپس‌گیری سه میلیارد دلار سود پرداخت نشده و بدهی از پروژه‌هایش در ونزوئلا، سرعت دهد.

طبق برآوردهای مستقل، جوینت ونچرهای شورون با شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا، اکنون حدود ۱۳۵ هزار بشکه در روز نفت تولید می‌کنند که نزدیک سطح تولید آنها پیش از وضع تحریم‌های واشنگتن در سال ۲۰۱۹ است. جریان فعلی نفت از میانگین تولید در سال ۲۰۲۲، افزایش ۷۰ درصدی نشان می‌دهد.

شورون در تولید نفت اخیر ونزوئلا که تلاش می‌کند تولید نفت خود را تثبیت کرده و به سطح پیش از تحریم‌ها افزایش دهد، سهم قابل توجهی دارد.

تقریبا کل افزایش ۷۰ هزار بشکه در روز تولید ونزوئلا از ابتدای امسال تاکنون، مربوط به پروژه‌های مشترک شورون و PDVSA بوده است. اما به گفته منابع آگاه، افزایش بیشتر تولید، مستلزم دکل‌های حفاری تخصصی بزرگ است که ممکن است یافتن آنها در ونزوئلا دشوار باشد.

بر اساس گزارش رویترز، هدف تولید شورون برای رسیدن تولید به ۲۰۰ هزار بشکه در روز تا پایان سال ۲۰۲۴، می‌تواند به ونزوئلا برای رساندن تولید از میانگین ۷۸۵ هزار بشکه در روز از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، به یک میلیون بشکه در روز، کمک کند.



منبع : ایسنا 
سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 36035
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *