۰

پیش بینی پتروبراس از قیمت نفت

میز نفت - مدیرعامل شرکت نفت پتروبراس برزیل گفت قیمت نفت در سال جاری میلادی در صورت تشدید مخاطرات ژئوپولیتیکی در دریای سرخ به بیش از ۹۰ دلار در هر بشکه می‌رسد.
پتروبراس | میز نفت
پتروبراس | میز نفت
بحران یمن قیمت نفت را تا بیش از ۹۰ دلار در هر بشکه افزایش می‌دهد

۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵ 
اخبار اقتصادی 
اخبار اقتصاد جهان 
[بحران یمن قیمت نفت را تا بیش از 90 دلار در هر بشکه افزایش می‌دهد]

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، مدیرعامل شرکت نفت پتروبراس برزیل گفت اگر حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ افزایش یابد قیمت نفت می‌تواند به بیش از 90 دلار در هر بشکه در سال جاری میلادی برسد.

ژان پال پراتس در یک مصاحبه تلویزیونی با بلومبرگ گفت:«هیچکس تا حالا به حساسیت و تجارت نفت و گاز در این منطقه توجه نکرده بود. ما یمن را در یک سو و سومالی را و در سوی دیگر داریم».

وی تاکید کرد این حملات تاثیری بر کسب و کار این شرکت که مقر آن در ریودوژانیرو قرار دارد، نگذاشته چون برزیل نفت زیادی را از این منطقه عبور نمی‌دهد. پراتس گفت:« ما از کانال سوئز و خلیج عدن استفاده نمی‌کنیم».

برزیل در حال میانجیگری برای حل اختلاف مرزی بین ونزوئلا و گویان است. شرکت‌ اکسون موبیل یک اکتشاف نفتی چند میلیارد بشکه‌ای در این منطقه داشته و پتروبراس می‌تواند در پروژه‌های نفتی در هر کدام از این کشورها سرمایه‌گذاری کند.

پراتس عقیده دارد اگر بحران‌های ژئوپلیتیکی بیش از این تجدید نشود، نفت در سال جاری میلادی همچنان بین 70 تا 90 دلار در هر بشکه معامله خواهد شد.

انتهای پیام/68
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 37019
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *