۰

پاسخ تحریمی به بدعهدی ونزوئلا | عکس

میز نفت - در پی بدعهدی ونزوئلا برای برگزاری انتخابات آزاد در این کشور، وزارت خارجه آمریکا اکنون در بیانیه‌ای اعلام کرده معافیت‌های مربوط به بخش نفت و گاز را از آوریل سال جاری میلادی تمدید نخواهد کرد.
به گزارش میز نفت، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به این اتفاق و اینکه نامزدهای اپوزیسیون و جامعه مدنی هدف فشارها قرار گرفته‌اند ایالات متحده در حال بازنگری در سیاست تحریمی خود علیه ونزوئلاست.

دیوان عالی عدالت ونزوئلا روز جمعه اعلام کرد که «ماریا کورنیکا ماچادو» از چهره‌های اپوزیسیون نمی‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ نامزد شود.

میلر در واکنش به این تصمیم دادگاه گفت که این حکم «تصمیمی بسیار نگران‌کننده و خلاف تعهد نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا برای حضور نامزدهای همه احزاب در انتخابات است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اواخر مهر ماه به دنبال از سرگیری مذاکرات بین دولت ونزوئلا و مخالفان داخلی تحت حمایت واشنگتن، بخشی از تحریم ونزوئلا را کاهش داد.

واشنگتن تهدید کرده بود اگر وعده‌های دولت به مخالفان داخلی دولت ونزوئلا عملی نشود تحریم‌ها باز گردانده می‌شود.

دولت مادورو و گروه اپوزیسیون تحت حمایت آمریکا درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ و حضور ناظران بین‌المللی برای نظارت بر انتخابات توافق کرده بودند.

آنها همچنین توافق کردند که همه نامزدهای واجد شرایط بتوانند در انتخابات شرکت کنند و هر طرف نامزد خود را بر اساس قوانین خود انتخاب کند.

پاسخ تحریمی به بدعهدی ونزوئلا - میز نفت
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۲۴
کد مطلب: 37033
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *