۰

برکت رفع تحریم برای ونزوئلا | عکس

میز نفت - با لغو تحریم‌های ونزوئلا، این کشور قرار است برای اولین بار صادرکننده گاز در جهان شود.
به گزارش میز نفت، ونزوئلا با امضای یک قرارداد مهم گاری با شرکت شل، در حال آغاز جدیدی از سرمایه‌گذاری‌های انرژی است. شرکت شل، با توسعه میدان گازی کامپا دراگون، گاز این میدان را به ترینیداد توباگو ارسال می‌کند تا این کشور، گاز را برای مصارف نیروگاهی و پتروشیمی مصرف کند. مدت این قرارداد 30 ساله بوده و ونزوئلا را برای نخستین بار تولیدکننده و صادرکننده گاز می‌کند. یکی از برکات رفع تحریم‌ها برای کاراکاس.

چند ماه پیش بود که  آمریکا، تحریم‌ها علیه صنعت نفت ونزوئلا را در پی توافق میان دولت نیکلاس مادورو و مخالفانش برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، به مدت شش ماه برداشت.

برایان نلسون، معاون خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در یک اطلاعیه خبری اعلام کرد آمریکا از امضای توافق نقشه راه انتخابات میان نمایندگان رئیس جمهور ونزوئلا و مخالفانش استقبال می کند. در واکنش به این تحولات، وزارت خزانه داری آمریکا، مجوزهای کلی صادر کرده است که مبادلات مالی مربوط به بخش نفت و گاز و بخش طلا را اجازه می‌دهد و همچنین ممنوعیت تجارت ثانویه را لغو می کند.

در این بیانیه خاطرنشان شده است اگر نمایندگان مادورو به وعده خود در خصوص نقشه راه انتخاباتی جدید برای ونزوئلا پایبند نمانند، خزانه داری از حق لغو هر گونه مجوز صادر شده، برخوردار است.

گزارش‌هایی درباره این توافق، اوایل اکتبر و پس از سیگنال‌هایی که واشنگتن از آمادگی برای تسهیل تحریم‌ها در قبال تعهد دولت ونزوئلا برای برگزاری انتخابات جدید مخابره کرده بود، منتشر شده بودند.



برکت رفع تحریم برای ونزوئلا - میز نفت
يکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 36649
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *