۰

روس‌نفت درصد سود خالص خود را اعلام کرد

میز نفت - شرکت روس‌نفت که بزرگترین تولیدکننده نفت روسیه است، رشد ۴۷.۲ درصدی سود خالص خود در سال ۲۰۲۳ را گزارش و اعلام کرد در مواجه با محدودیت‌های خارجی، سرگرم کار برای ساخت ظرفیت تولید گاز خود است.
روس‌نفت | میز نفت
روس‌نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، سود خالص روس‌نفت در سال ۲۰۲۳، به ۱.۳ تریلیون روبل (۱۴.۰۷ میلیارد دلار) رسید. این شرکت بدون ارائه مقایسه با سال ۲۰۲۲، اعلام کرد تولید نفت و میعانات گازی به ۱۹۳.۶ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ رسید.

غرب، صادرات انرژی روسیه را بر سر جنگ اوکراین، هدف تحریم‌های گسترده‌ای قرار داده تا مسکو را از درآمدهای نفت و گاز خود محروم کند. منابع آگاه اظهار کرده‌اند تهدید آمریکا برای تحریم شرکت‌های مالی که با روسیه همکاری می‌کنند، به تجارت میان ترکیه و روسیه ضربه زده و باعث کندی روند پرداخت پول برای نفت روسیه شده است.

ایگور سچین، مدیرعامل روس‌نفت در بیانیه‌ای اعلام کرد در نتیجه کنترل سخت‌گیرانه هزینه و کار برای بهبود بهره‌وری، هزینه واحد تولید هیدروکربن در پایان سال ۲۰۲۳، به ۲.۶ دلار در هر بشکه کاهش یافت.

عایدی ناخالص روس‌نفت، ۱۷.۸ درصد رشد کرد و به ۳ تریلیون روبل رسید و درآمد این شرکت با ۱.۳ درصد افزایش، به ۹.۲ تریلیون روبل رسید.طبق اعلام روس‌نفت، مخارج سرمایه در سال ۲۰۲۳، به ۱.۳ تریلیون روبل بالغ شد و جریان نقدی آزاد این شرکت، به ۱.۴ تریلیون روبل رسید.

سچین در بیانیه‌ای، مستقیما از بانک مرکزی روسیه انتقاد کرد و گفت به دلیل افزایش نرخ بهره از نیمه دوم سال، این شرکت توجه خود را به کاهش بار کلی بدهی معطوف کرده است. وی در اواخر سال ۲۰۲۳ هم از بانک مرکزی به دلیل افزایش متوالی نرخ بهره که هزینه استقراض را به سطح ۱۶ درصد فعلی رساند، انتقاد کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، مدیرعامل روس‌نفت گفت: بازپرداخت بدهی و بدهی مالی خالص مجموعا به میزان ۰.۷ تریلیون روبل کاهش یافت اما هزینه بهره روس‌نفت برای سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳، یک و نیم برابر بالاتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ بود.



منبع : ایسنا 
سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 37189
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *