۰

افزایش شدید قیمت اجاره نفتکش

میز نفت - با افزایش هزینه‌های بیمه در بحبوحه حملات حوثی‌ها به کشتی‌های دریای سرخ، نرخ‌های حامل‌های بسیار بزرگ نفت خام (VLCC) که نفت را از خاورمیانه به چین حمل می‌کنند، به بالاترین حد خود در سه ماه گذشته یعنی 66600 دلار در روز افزایش یافته است.
نفتکش | میز نفت
نفتکش | میز نفت
به گزارش میز نفت ، Freight Waves گفت که با استناد به داده های Clarksons، در سه ماهه چهارم سال گذشته، نرخ نفتکش‌ها که حدود ۲ میلیون بشکه نفت حمل می کنند، به طور متوسط حدود ۲۱۰۰۰ دلار در روز بود. در سه ماهه سوم سال گذشته، نرخ روزانه به طور متوسط ۸۷۰۰ دلار بود.

برای ماه مارس، بانک آمریکا می‌گوید انتظار دارد نرخ‌های روز VLCC بین ۴۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ دلار باشد و قیمت‌ها در سه ماهه دوم به حدود ۳۵۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ دلار کاهش یابد. آخرین باری که هزینه حمل و نقل نفت به این میزان افزایش یافت در سال ۲۰۱۹ بود که تحت فشار ژئوپلیتیک خاورمیانه و تحریم های ایالات متحده بر مالک نفتکش چینی بود و نرخ روز VLCC را از ۲۵۰۰۰ دلار به بیش از ۱۵۰۰۰۰ دلار برای یک دوره طولانی شش ماهه رساند.

از نیمه اول دسامبر، تعداد تانکرهای نفت خام که از دریای سرخ عبور می کنند تا ۶۰ درصد کاهش یافته است.بیشتر بخوانید:  آتش سوزی مخازن واحد پالایش میعانات نفتی در آشتیاندر حالی که قیمت نفت تاکنون از واکنش قابل توجهی به حملات حوثی‌های یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ در دریای سرخ خودداری کرده است، شرکت‌های بیمه با افزایش نرخ روز در بهترین سناریو و یا استثنا از هرگونه ادعای خطر جنگ برای کشتی‌هایی که مایل هستند پاسخ داده‌اند.
روبیمار یکی از نفتکش‌ها از امارات متحده عربی به سمت بلغارستان در حرکت بود که مورد حمله قرار گرفت.

سخنگوی ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، گفت: «به وضوح هرگونه حمله حوثی ها علیه کشتی های تجاری غیرنظامی را محکوم می کنیم.»

«اچ‌ام‌اس دایموند» و «اچ‌ام‌اس ریچموند» به گشت‌زنی در دریای سرخ برای کمک به حفاظت از کشتی‌های تجاری ادامه می‌دهند و همانطور که نخست‌وزیر گفته است، ما در اقدامی برای حفاظت از آزادی کشتیرانی و زندگی در دریا تردید نخواهیم کرد.»


منبع : انرژی پرس 
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 37204
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *