۰
۱

اظهارمظر عجیب نفتی غضنفری | عکس

میز نفت - اظهارنظر مهدی غضنفری که به‌سادگی نشان می‌دهد رئیس صندوق توسعه ملی کاملاً از نفت ایران بی‌اطلاع است!
مهدی غضنفری | میز نفت
مهدی غضنفری | میز نفت
به گزارش میز نفت، مهدی غضنفری، رئیس صندوق توسعه ملی با ایده مبتدیانه خود برای ورود به توسعه میادین نفتی و گازی، این بار گفته است در حال بررسی برای ورود به میدان گازی آرش هستیم! گویا او هنوز نمی‌داند توسعه میدان آرش یک موضوع امنیتی و سیاسی است و نه صرفاً یک پروژه نفتی.

اظهارمظر عجیب نفتی غضنفری - میز نفت

 اردیبهشت پارسال بود که علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت که در طی هشت سال اخیر نه تنها هیچ میدان مشترک نفتی جدیدی توسعه نیافته که برخی طرح‌های توسعه مصوب قبلی و حتی قرارداد و سرمایه گذاری خارجی کان لم یکن و فسخ شده‌اند. تقریبا دو ماه بعد از آن یعنی هشتم تیر پارسال محمد مخبر معاون اول رییس جمهور اعلام کرد که میادین مشترک باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند. حالا با وجود گذشت یک سال از این گفته ها، واگذاری میادین نفتی به رقبا در وزارت نفت همچنان ادامه دارد و خبری از تعیین تکلیف نیست و جواد اوجی هم که از روزهای نخست کاندیداتوری برای وزارت، بارها به این معضل اشاره کرده بوده هم نتوانسته کاری برای حل این مساله بکند.

کار به جایی رسیده که رییس هیأت مدیره انجمن شرکت‌های حفاری نفت و گاز ایران در تازه ترین اظهارات خود مدعی شده است که عربستان به میدان آرش ورود و تعداد زیادی دکل در این میدان مستقر کرده و در حال تخلیه آن است.

به گفته خادمی، در گذشته چند دستگاه دکل شرکت آبان در ایران کار می‌کرد اما متوقف شده است. اکنون عربستان اکثر دستگاه‌های دریایی شرکت آبان را خریداری کرده و در میادین مشترک با ما مستقر کرده و تقریبا در حال تخلیه میادین است.
دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب: 37234
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تو خودت از کجا میدونی که این طرح در چه مرحله ای است؟ هیچ سایتی به اندازه میز نفت و این حاجی پور، نادانسته درباره همه چی اظهار نظر نمیکنه. انگار خودش همه چیو میدونه بقیه بی خبر هستن!!