۰

سهم سی ان جی از مصرف سوخت خودروها

میز نفت - آخرین آمارهای ارائه شده توسط وزارت نفت نشان می دهد 25 درصد سوخت مصرفی در خودروهای سبک، سی ان جی است.
سی ان جی | میز نفت
سی ان جی | میز نفت
به گزارش میز نفت، برای رفع عدم‌تعادل در مصرف و تولید بنزین، دولت فعلی بر ترویج استفاده از سی ان جی به عنوان سوخت جایگزین تمرکز کرده است. CNG در مقایسه با بنزین سوخت پاک‌تری است که منجر به کاهش آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا می‌شود و یک راه‌حل مناسب برای کاهش اثرات زیست‌محیطی حمل‌ونقل و کاهش ردپای کربن ایران ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، توسعه زیرساخت‌های CNG و استفاده از خودرو‌های با سوخت سی ان جی می‌تواند به کاهش فشار بر عرضه بنزین و کاهش نیاز به واردات پرهزینه کمک کند.با تنوع بخشیدن به گزینه‌های سوخت در دسترس مصرف‌کنندگان، ایران می‌تواند به امنیت انرژی بیشتری دست یابد و انعطاف‌پذیری اقتصادی خود را افزایش دهد.     

دولت سیزدهم اهمیت سی ان جی را به عنوان یک سوخت جایگزین مناسب تشخیص داده و ابتکاراتی را برای ترویج استفاده از آن به اجرا گذاشته است. این‌ها شامل برنامه‌هایی برای اولویت‌بندی CNG برای ناوگان تاکسیرانی و ارائه رایگان تعمیر مخازن CNG است.

این اقدامات با هدف ایجاد انگیزه برای پذیرش سی ان جی به عنوان منبع سوخت و تشویق استفاده از زیرساخت‌های CNG موجود است.  برای حمایت از این تلاش‌ها، ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و بهبود نظام مالی کشور به تصویب رسیده و وزارت نفت را موظف می‌کند زیرساخت‌های CNG ایران را توسعه و گسترش دهد، به ویژه در شهر‌های بزرگ و جاده‌های اصلی بین شهری.

با افزایش در دسترس‌بودن جایگاه‌های سوخت‌گیری CNG و بهبود دسترسی، هدف دولت کاهش مصرف بنزین و ترویج استفاده از CNG به عنوان انتخاب سوخت اولیه است. 

منبع: برنا
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۳۳
کد مطلب: 37409
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *