۰

پرداخت مالیات برارزش افزوده از جیب جایگاه داران

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNGکشور٬ با انتقاد از پایین بودن کارمزد جایگاهداران و همچنین نبود متولی برای صنعت سی ان جی در کشور٬ گفت: دولت باید با در نظر گرفتن بودجه کارآمد برای این حوزه و همچنین تعیین متولی برای مدیریت آن مشکلات جایگاه‌داران سی ان جی را رفع کند.
به گزارش «ميزنفت»، اردشیر دادرس در گفت وگو با خانه ملت٬با انتفاد از پایین بودن کارمزد جایگاهداران٬ گفت: با توجه به اینکه کارمزد جایگاه داران را دولت تدبیر و امید توانست بگیرد اما همچنان با مشکلات عدیده٬ متعدد و روزافزونی در این بخش مواجه هستیم به نحوی که کارمزد دریافتی کافی نبوده و امروزه طعم شیرینی برای جایگاه داری ندارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور با انتقاد از ضعف مشارکت بخش خصوصی با جایگاه‌داران سی ان جی٬ افزود: متاسفانه هیچ استقبالی از سوی سرمایه گذاران خصوصی در این حوزه وجود ندارد که این مهم نیز از معضلات دیگر جایگاه‌داران سی ان جی است.

دادرس در تشریح مشکلات پیش روی جایگاه‌داران سی ان جی٬ تصریح کرد: دریافت کارمزد در جایگاه‌های سی ان جی دو نقیصه بزرگ داشت یکی اینکه ۱۰ درصد کارمزد تعمییر و نگهداری همچنان بعد از گذشت ۸ ماه به جایگاه داران تحویل داده نشد و دوم اینکه همچنان دو سال است که مالیات بر ارزش افزوده از جیب جایگاه داران به وزارت اقتصاد پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده جایگاه‌های سی ان جی باید طبق قانون مانند جایگاه داران بنزین از سوی شرکت ملی گاز گرفته و پرداخت شود٬ گفت: متاسفانه در حالی که شرکت ملی پالایش و پخش مالیات بر ارزش افزوده برای جایگاه های بنزین را پرداخت می‌کند اما جایگاه‌داران سی ان جی همچنان از جیب خودشان پرداخت می کنند.

دادرس ادامه داد: از آنجایی که نمی‌توان طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده را بر قیمت تمام شده محصول عرضه شده به مشتری اضافه کرد بیشترین بار موجود بر دوش جایگاه‌داران سی ان جی آوار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امید دیگری برای جایگاه‌داران در حال شکل‌گیری است که می‌توان آن را جهش دوم سی ان جی در کشور خواند٬ گفت: در این جهش دوم امیدواریم متولی واحد برای صنعت سی ان جی ایجاد واین صنعت از بلاتکلیفی خارج شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور ادامه داد: متولی برای صنعت سی ان جی شامل ۵ حلقه زنجیره این صنعت بوده که زیر پوشش یک متولی معین مانند زمان گذشته که سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور متولی این کار در حوزه کمپرسور سازی٬ مخزن سازی٬ خودرویی٬ جایگاه ها٬ احداث آن‌ها و همچنین خدمات بعد فروش و بازرسی تحت پوشش بود حال نیز تحت مدیریت یک متولی واحد قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه مدیریت واحد جایگاه‌های سی ان جی باید از سوی دولت به ویژه وزارت نفت اجرایی شود٬ گفت:‌ طی جلساتی که با انجمن و ارگان‌های مختلف در وزارت نفت و همچنین با معاونت راهبردی رئیس جمهور برگزار شد قول هایی مبنی بر ایجاد متولی واحد برای صنعت سی ان جی و همچنین راه‌اندازی شورا و کارگروه راهبردی صنعت سی ان جی داده شده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNGکشور٬ یادآور شد: امیدواریم در بودجه سال آینده سهم ویترین تمام نمای وزارت نفت در شهرها که جایگاه‌های عرضه سوخت می‌باشد به ویژه جایگاه‌های سی ان جی و بنزین افزایش چشمگیری پیدا کرده و بتواند مشکلات این حوزه را رفع کند.
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 3777
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *