۰
فرمانده نیروی دریایی سپاه:

می توانیم تنگه هرمز را ببندیم اما نمی خواهیم! | عکس

میز نفت - فرمانده نیروی دریایی سپاه گفته که می توانیم تنگه هرمز را ببندیم ولی نمی خواهیم.
سردار تنگسیری | میز نفت
سردار تنگسیری | میز نفت
به گزارش میز نفت، دریادار تنگسیری درباره حضور آمریکا در منطقه خلیج فارس گفت: ما قبلاً هم به کشورهای همسایه گفتیم اینجا خانه ما و شما هست. این خلیج فارس و دریای عمان خانه ما است و بیگانگان دنبال امنیت این منطقه نیستند و فردا همانطور که گفتند شما را مانند یک گاو شیرده می‌دانیم، وقتی که شیر تمام شد یعنی نفت و گاز این منطقه تمام شد، ما را ذبح می‌کنند.

وی اضافه کرد: دائماً پیام ما بوده که ما می‌توانیم رزمایش‌های مشترک را با برادران مسلمانمان در کشورهای مسلمان در خلیج فارس ایجاد کنیم. ما قادریم امنیت این منطقه را برقرار کنیم. این منطقه امنیتش به همدیگر ارتباط دارد. سکوهای نفتی و گازی ما با سکوهای  همسایه‌ها نزدیک به هم هستند. امنیت ما امنیت آن‌هاست و امنیت آن‌ها هم امنیت ماست. ما در این منطقه می‌توانیم امنیت را برقرار کنیم.

بستن یا نبستن تنگه هرمز؟


وی افزود: ما بارها گفتیم امنیت تنگه هرمز را برقرار می‌کنیم الان  هم همینطور است، وقتی که این عبور برای همه صورت می‌گیرد ما امنیتش را برقرار می‌کنیم ما اگر بخواهیم می‌توانیم در واقع راه را ببندیم، ولی این کار را ما نمی‌کنیم چرا ما تا زمانی که از این راه و این تنگه استفاده می‌کنیم قطعاً کشورهای مسلمان و برادران ما هم از این استفاده می‌کنند.

می توانیم تنگه هرمز را ببندیم اما نمی خواهیم - میز نفت

او تاکید کرد: اگر دشمن آمد ما را محدود کرد، دیگر تصمیمش  آینده گرفته می‌شود لذا امنیت این منطقه و امنیت تنگه هرمز را به عهده داریم و ترددها صورت می‌گیرد. روزانه بیش از ۸۵ فروند نفتکش و کشتی از اینجا عبور می‌کند و ما هم امنیت این منطقه را برقرار می‌کنیم.
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب: 37496
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *