۰
رئیس جدید اوپک کیست؟

زنی با اتهام 20 میلیارد دلاری

آلیسون مادوکه در حالی به عوان نخستین رئیس اوپک منصوب شد که هر روز زوایای مختلفی از پرونده فساد وی در نیجریه رسانه ای می شود؛ کشوری که فاسد ترین شرکت ملی نفت جهان را در اختیار دارد.
زنی با اتهام 20 میلیارد دلاری
به گزارش «ميزنفت»، آلیسون مادوکه وزیر نفت نیجریه به اختلاس ۲۰ میلیارد دلاری در صنعت نفت این کشور متهم شده است؛ مدعیان این موضوع می گویند در طول ۴ سال گذشته ۲۰ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی این کشور ناپدید شده است.

آلیسون مادوکه، در نیجریه یک شخصیت دو قطبی به شمار می رود. وی از متحدان نزدیک رئیس جمهور گودلاک جاناتان است. وی به عنوان وزیر نفت نیجریه، به دلیل سوءمدیریت ثروت نفتی کشور و فساد مورد انتقاد مخالفانش قرار دارد.

البته سخنگوی وزیر نفت نیجریه، اتهامات در مورد ناپدید شدن ۲۰ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی این کشور در طی دو سال از ۴سال وزارت مادوکه را رد کرده است. این اتهام اولین بار در ماه فوریه توسط رئیس بانک مرکزی نیجریه مطرح شد. مادوکه همچنین اخیرا از حضور در مقابل هیئتی که در مورد اتهامات فساد مالی وی تحقیق می کرد، امتناع کرده است.

مادوکه در شرایطی به ریاست اوپک رسیده که نامزد کشور نیجریه برای تصدی دبیرکلی اوپک معرفی شده است و قصد دارد این کرسی را نیز فتح کند.
جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 3987
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *