۰

افزایش 165هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران در ماه سپتامبر

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد تولید نفت ایران در ۹ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۳۵ هزار بشکه و در ماه سپتامبر ۲۰۱۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۵ هزار بشکه افزایش یافته است.
افزایش 165هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران در ماه سپتامبر
به گزارش «ميزنفت» به نقل از  فارس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا وابسته به وزارت انرژی این کشور، در جدیدترین گزارش خود موسوم به «مرور ماهانه انرژی»، متوسط تولید نفت ایران (نفت خام و میعانات گازی) در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۴ را ۳.۲۳۸ میلیون بشکه در روز اعلام کرد.

بر این اساس، تولید نفت ایران در ۹ ماه نخست ۲۰۱۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش روزانه ۱۳۵ هزار بشکه‌ای و نسبت به متوسط کل واردات نفت ایران در سال ۲۰۱۳، از افزایش ۱۲۵ هزار بشکه‌ای برخوردار شده است.

ایران در ماه سپتامبر ۲۰۱۴ بالغ بر۳.۲۳۰ میلیون بشکه نفت تولید کرده است اما این میزان نسبت به سپتامبر سال گذشته ۱۶۵ هزار بشکه بیشتر است. تولید نفت ایران در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی ۳.۰۶۵ میلیون بشکه در روز عنوان شده است.

بر اساس برآوردهای این نهاد آمریکایی، ایران به طور متوسط در ۹ ماه سال جاری میلادی با تولید ۳.۲۳۸ میلیون بشکه در روز پس از عربستان و عراق در جایگاه سوم قرار دارد.

در این بازه زمانی، تولید نفت عربستان روزانه ۹.۷۵۶ میلیون بشکه و تولید نفت عراق روزانه ۳.۳۰۲ میلیون بشکه تخمین زده شده است.

اوپک در ۹ ماه ابتدایی امسال مجموعا ۳۲.۱۶۵ میلیون بشکه در روز تولید کرده است که این رقم نسبت مدت مشابه به سال قبل از آن ۳۱۰ هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

در بخش دیگری از این گزارش، میزان تولید نفت ۲۰ کشور تولیدکننده نفت در جهان در ماه سپتامبر ۲۰۱۴ برآورد شده است؛ ایران هفتمین کشور بزرگ تولیدکننده نفت در میان ۲۰ کشور بزرگ تولیدکننده نفت جهان عنوان شده است.

میزان تولید نفت ۷ کشور نخست به این ترتیب است، روسیه ۱۰.۰۷ ، عربستان ۹.۶، آمریکا ۸.۸، چین ۴.۱، کانادا با ۳.۸، عراق با ۳.۵۱۵ و ایران با ۳.۲۳۰میلیون بشکه نفت در روز.
چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 4413
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *