۰

کاهش بودجه عمومي عراق در شش ماهه سال 2015

نخست وزیر عراق اعلام کرد بودجه‌های عمومی این کشور در شش ماهه نخست سال جدید میلادی به علت پایین آمدن قیمتهای نفت ، کاهش خواهد یافت.

به گزارش «ميزنفت» به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره ،‌ قیمت های جهانی نفت به کمتر از بشکه ای ۶۰ دلار کاهش یافته است. 

دولت عراق بودجه سال ۲۰۱۵ میلادی خود را بر اساس بشکه‌ای ۶۰ دلار بسته است.
حیدر العبادی گفت:« ما بودجه خود را بر اساس ۶۰ دلار بسته‌ایم اما پس از آنکه لایحه بودجه را به پارلمان دادیم به کمتر از ۶۰ دلار رسیده است به همین سبب بودجه باید محتاطانه باشد. نمی توانیم در شش ماهه نخست سال جدید ، سقف بودجه را افزایش دهیم زیرا بیم آن داریم که در شش ماهه دوم دچار کاهش خطرناک بودجه شویم و حتی نتوانیم حقوق ها را پرداخت کنیم باید به صورت درست برنامه ریزی کنیم به همین سبب در شش ماهه نخست سال به شدت در خرجکرد بودجه احتیاط خواهیم کرد.» 

العبادی فاش کرد توافقنامه نفتی که دولت مرکزی در بغداد با منطقه کردستان عراق امضا کرده بر اساس بودجه فدرالی سال ۲۰۱۵ میلادی امضا شده است.
 
العبادی گفت:« برادران در کردستان یک بشکه به دولت فدرالی تحویل نمی دادند اما هفده درصد فروش نفت را دریافت می کردند این منصفانه نبود به همین سبب اختلاف پیش آمد . این یک توازن نابرابر بود . این منصفانه نیست که آنها در نفت دولت مرکزی سهیم باشند و دولت مرکزی در نفت آنان سهیم نباشد. الان یک اصل را تثبیت کردیم . نفت برای همه ملت عراق است. دوم آنکه قرار شده است منطقه کردستان عراق مقادیری نفت به دولت مرکزی بدهد اگر بر میزان نفتی که منطقه کردستان به دولت مرکزی بدهد بر پولی که بغداد به آن می‌دهد افزوده خواهد شد.»

سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب: 4501
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *