۰

پتروشیمی ۲۰ میلیون تن زیر ظرفیت تولید می‌کند

میزان تولید محصولات پتروشیمی در حال حاضر ۲۰ میلیون تن زیر ظرفیت است و برای رسیدن به ظرفیت ۶۰ میلیون تن به ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است.
پتروشیمی ۲۰ میلیون تن زیر ظرفیت تولید می‌کند
به گزارش «ميزنفت» به نقل از ایسنا، ظرفیت تولید در صنعت پتروشیمی طی یک دهه گذشته از رشد چشمگیری برخوردار شده و از ۱۸.۲ میلیون تن به ۶۰ میلیون تن رسیده است و طبق برنامه‌ریزهای صورت گرفته به ۱۵۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۴ می رسد.

رشد و توسعه صنعت پتروشیمی در کشور از زمان برنامه اول توسعه در دستور کار قرار گرفت اما توسعه اساسی در زمان برنامه های دوم و سوم انجام شد و در برنامه های سوم و چهارم توسعه شاهد جهش بزرگ در صنعت پتروشیمی بوده ایم.

بر اساس این گزارش ظرفیت تولید در صنعت پتروشیمی در سال ۲۰۰۵ (سالهای ۱۳۸۲-۱۳۸۳)۱۸.۲ میلیون تن در سال بوده که با رشد ۲۲۹ درصدی به ۶۰ میلیون تن در سال ۲۰۱۳ میلادی رسیده و آنطور که اعلام شده در سال ۲۰۱۴ نیز این ظرفیت ثابت بوده است.

بر این اساس میزان تولید محصولات پتروشیمی در حال حاضر ۲۰ میلیون تن زیر ظرفیت است و برای رسیدن به ظرفیت ۶۰ میلیون تن به ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است.

از سوی دیگر طبق برنامه ها و پروژه‌های تعریف شده تا سال ۱۴۰۴ به ظرفیت تولید ۱۵۰ میلیون تن می‌رسیم که حدود ۶۰ میلیون تن از محل پروژه‌های نیمه تمام برنامه های چهارم و پنجم پوشش داده می‌شود.
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 4548
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *