۰

دردسر جدید وطن امروز برای کشور

خبرگزاری فرانسه در خبری از تهران گزارش داد مسئولان یک روزنامه محافظه کار ایرانی به سبب توهین به ملک عبدالله پادشاه عربستان در یک دادگاه محاکمه خواهند شد.
دردسر جدید وطن امروز برای کشور
به گزارش «ميزنفت»، روزنامه «وطن امروز» متهم است با انتشار مقاله ای به تاریخ ششم ژانویه در مورد بستری شدن پادشاه عربستان با عنوان «خبر مرگش»، منافع ملی را به خطر انداخته است.

«خبر مرگ» عبارتی است که آن را توهین آمیز هم می توان تلقی کرد.

در این مقاله از عباراتی همچون «نشانه های سقوط پادشاهی عربستان سعودی»، «مرگ ملک عبدالله و نفت بشکه ای دویست دلار»، «بحران جانشینی عبدالله» و «وهابیسم برابر با تروریسم است»، به کار برده شده است.

مطبوعات و رسانه های ایران در سطح گسترده موضوع بستری شدن پادشاه عربستان را پوشش داده و مسئله جانشینی برای او و مدیریت این کشور را بزرگ نمایی کرده اند.

پادشاهی سنی عربستان و جمهوری اسلامی شیعه ایران در ماه های اخیر و پس از سالها تنش در روابط، کمی به هم نزدیک شده اند.

ریاض تهران را به مداخله در جنگ سوریه و تنش ها در بحرین و یمن متهم می کند و تهران نیز حمایت ریاض از شورشیان سوری را محکوم می کند.

در هفته های اخیر، برخی مسئولان ایرانی، امتناع عربستان از مهار سقوط بهای نفت که به شدت بر درآمدهای نفتی تهران اثر منفی گذاشته است را محکوم کردند.

رضا شکیبایی سردبیر روزنامه وطن امروز روز دوشنبه از اقدام روزنامه خود دفاع کرد و گفت این عبارت در فرهنگ ما عادی است.
وی در نامه ای به هیئت نظارت بر مطبوعات گفته «این عبارت در مورد یکی از خصمانه ترین دشمنان مردم ایران که دستانش به خون دهها هزار بیگناه در سوریه، عراق، بحرین و یمن آلوده است، گفته شده است.»
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب: 4713
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *