۰

استفاده وزارت نفت از بنزین پتروشیمی با وجود ادعای آلایندگی

یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه استفاده از بنزین پتروشیمی را توسط وزارت نفت تأیید کرد و گفت: ادامه استفاده از ریفرمیت پتروشیمی‌ها نشان می‌دهد که ادعای دولت مبنی بر آلایندگی این اکتان‌افزا صحت ندارد.
استفاده وزارت نفت از بنزین پتروشیمی با وجود ادعای آلایندگی
به گزارش «ميزنفت»، مهدی موسوی‌نژاد در گفت‌وگو با  تسنیم، با تأیید استفاده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از ریفرمیت (بنزین) واحدهای پتروشیمی‌ها تا مهرماه امسال گفت: اسنادی به دست ما رسیده است که نشان می‌دهد ریفرمیت واحدهای پتروشیمی برای ارتقای کیفیت بنزین داخلی مورد استفاده قرار گرفته است. 

وی بیان اینکه با توجه به اختلاف حجم تولید و مصرف، این سؤال وجود داشت که چگونه قرار است کمبود بنزین با واردات جبران شود، گفت: بر همین اساس مقدار نیازی را که نتوانستند وارد کنند از طریق واحدهای پتروشیمی تأمین کردند. 

نماینده مردم دشستان در مجلس با اظهار اینکه اطلاعات موجود نشان می‌دهد استفاده از ریفرمیت پتروشیمی‌ها تا مهرماه امسال بوده است، گفت: بعید نیست که استفاده از این اکتان‌افزا همچنان برای ارتقای کیفیت بنزین تولید داخل استفاده شود. 

موسوی‌نژاد تصریح کرد: در بحث تحقیق‌وتفحص از روند واردات بنزین، استفاده از ریفرمیت واحدهای پتروشیمی به‌عنوان اکتان‌افزا نیز بررسی می‌شود.
وی البته خاطرنشان کرد: طبق گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، ادعای آلایندگی هوای شهر تهران به‌دلیل استفاده از ریفرمیت پتروشیمی‌ها رد شده است. 

به‌خلاف اعلام شرکت ملی پالایش‌وپخش مبنی بر توقف دریافت ریفرمیت پتروشیمی، آمار منتشر شده توسط برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش‌وپخش نشان می‌دهد که این شرکت تا مهرماه امسال با هدف ارتقای کیفیت بنزین تولید داخل به‌طور متوسط روزانه ۲.۶۷۹ میلیون لیتر ریفرمیت دریافت کرده است.
سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 4723
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *