۰

تنها 20 درصد بنزین تولید داخل استاندارد است

عضو کمیسیون انرژی مجلس٬ با انتقاد از پایداری آلودگی هوا در کلانشهرها به ویژه پایتخت٬ گفت: تنها ۲۰ درصد بنزین تولیدی در داخل کشور استاندارد بوده از این رو واردات بنزین برای مقابله با آلودگی هوا ضروری است.
تنها 20 درصد بنزین تولید داخل استاندارد است
به گزارش «ميزنفت»، جلیل‌ جعفری‌بنه‌خلخال در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ با انتقاد از آلودگی هوا در کلانشهرها به ویژه پایتخت٬ گفت: سوخت ناسالم و تردد خودروهای فرسوده عامل اصلی آلودگی کنونی هوای تهران است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه عزم جدی برای مقابله با آالودگی هوا وجود ندارد٬ افزود: واردات بنزین در شرایط کنونی کشور به علت اینکه توان کافی برای بنزین استاندارد وجود ندارد باید انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه در حال حاضر تمامی بنزین‌های وارداتی استاندارهای جهانی را دارا هستند٬ گفت: متاسفانه تنها ۲۰ درصد بنزین تولید داخل دارای استاندارهای یورو ۴ بوده که ادامه روند تولید و مصرف چنین بنزین‌هایی به طور حتم آلودگی هوا را بیش از پیش خواهد کرد.

وی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به تردد بیش از حد موتورسیکلت‌ها٬ تصریح کرد: موتورسیکلت‌ها با انتشار گازهای مختلف در آلودگی کلانشهرهای کشور نقش به سزایی دارند.

جعفری بنه‌خلخال با یادآوری تجربه کشورهای دیگر در برخورد با آلودگی هوا٬ گفت: بسیاری از کشورهای دیگر از تردد بیشتری به نسبت کشور ما برخوردار هستند اما به علت استفاده از خودروها و سوخت استاندارد با چالش آلودگی هوا دست به گریبان نیستند.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از موتورها و خودروهای برقی در کشور٬ افزود: بسیاری از خودروهای مورد استفاده در کشورمان کیفیت لازم از لحاظ مصرف بنزین را نداشته و خود به اوج‌گیری آلودگی دامن می‌زنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۱۰ میلیون لیتر با استاندارد یورو ۴ در کشور تولید می شود٬ گفت: بنزین تولید داخل از کیفیت خوبی برخوردار نبوده از این رو لازم است واردات بنزین برای کاهش آلودگی هوا صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به حجم تولید بنزین استاندارد در کشور که رقمی در حدود ۲۰ درصد است واردات بنزین به صرفه تر خواهد بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: مقابله با آلودگی هوا بیش از هر اقدامی نیازمند دوری از حرف‌های شعارگونه است.
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب: 4871
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *