۰

ماهی که نفت ایران 15 دلار سقوط کرد

نفت ایران در ماه دسامبر با ۱۵ دلار و ۴۷ سنت کاهش در هر بشکه به طور متوسط بشکه ای ۵۸ دلار و ۹۹ سنت معامله شد.
ماهی که نفت ایران 15 دلار سقوط کرد
به گزارش «ميزنفت» به نقل از ایسنا، دبیرخانه اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد، بهای نفت سنگین ایران در ماه دسامبر نسبت به نوامبر ۱۵ دلار و ۴۷ سنت کاهش یافته است.

متوسط قیمت نفت ایران در ماه نوامبر ۷۴ دلار و ۴۶ سنت در هر بشکه اعلام شده بود.

نفت ایران در ماه دسامبر به عنوان هشتمین نفت به لحاظ قیمت در بین ۱۲ نفت موجود در سبد نفتی اوپک قرار گرفت.

همچنین براساس این گزارش متوسط قیمت نفت ایران در سال ۲۰۱۴ میلادی ۹۶ دلار و ۱۸ سنت بوده که نسبت به سال گذشته که ۱۰۵ دلار ۷۳ سنت بود، ۹ دلار و ۵۸ سنت در هر بشکه کاهش یافته است.

در این آمار در ماه دسامبر متوسط قیمت هر بشکه نفت بونی لایت نیجریه ۶۳ دلار و ۸۱ سنت، گیراسول آنگولا ۶۱ دلار و ۸۳ سنت، صاحاران الجزایر ۶۲ دلار و ۹۳ سنت، السدر لیبی ۶۱ دلار و ۵۳ سنت، موربان امارات ۶۲ دلار و ۲۷ سنت، سبک عربستان ۶۰ دلار و ۱۳ سنت، مارین قطر ۵۹ دلار و ۴۸ سنت، نفت سنگین ایران ۵۸ دلار و ۹۹ سنت، نفت صادراتی کویت ۵۸ دلار و ۲۵ سنت، نفت سبک بصره ۵۷ دلار و ۹۴ سنت، مِرِی ونزوئلا ۵۱ دلار و ۱۷ سنت و اورینت اوکوادور ۵۳ دلار و ۶۶ سنت بوده است.

این در حالیست که نفت برنت امروز برای تحویل در ماه فوریه با ۴۲ سنت کاهش ۴۹ دلار و ۷۵ سنت درهر بشکه معامله شد و نفت سبک آمریکا با ۳۷ سنت کاهش به ۴۸ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید. همچنین بهای سبد نفتی اوپک به ۴۳ دلار و ۱۴ سنت در هر بشکه رسیده است.

بهای نفت از ماه ژوئن گذشته که به ۱۱۵ دلار در هر بشکه رسیده بود، به دلیل اشباع بازار و کندی رشد تقاضا حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد، با توجه به وضعیت موجود بازار، اوپک سرانجام مجبور خواهد شد تولید نفت خود را در سال ۲۰۱۵ به ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز تنزل دهد.

این درحالی است که خود سازمان کشورهای صادرکننده نفت پیش‌بینی کرده که میزان تولید نفت این سازمان در سال ۲۰۱۵ به طورمیانگین ۳۰ میلیون بشکه در روز خواهد بود.
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 4827
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *