۰

بی توجهی مسئولان به« نسخه جدید تحریم» نفتی

رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران گفت: کاهش قیمت نفت نوعی تحریم جدید علیه ایران است اما متأسفانه مسئولان وزارت نفت هیچ توجهی به آن نمی‌کنند.
بی توجهی مسئولان به« نسخه جدید تحریم» نفتی
به گزارش «ميزنفت»، سید حامد واحدی رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با بیان این موضوع به فارس گفت:

*از اواخر سال گذشته میلادی موسسه بین‌المللی انرژی پیش‌بنی کاهش قیمت انرژی که منظور همان نفت خام و فرآورده‌های نفتی است را داشت و از سوی دیگر با افزودن ۲ تا ۳ میلیون بشکه به ظرفیت عرضه نفت از نفت‌های شیل و همچنین کاهش تقاضا و مواردی از این قبیل موجب شد تا قیمت نفت روند نزولی به خود بگیرد و برخی از کشورها از جمله آمریکا و عربستان به این زمینه نیز دامن زدند تا فشارهای اقتصادی را به دیگر کشورها یعنی ایران و روسیه وارد کنند. بنابراین کشورهای کویت و عربستان با محوریت آمریکا موجب شده‌اند تا قیمت نفت از حالت واقعی نیز بیشتر کاهش یابد.

* وزیر نفت تا قیمت‌های ۲۵ دلار را نیز اعلام کرده‌اند.


* در سال ۲۰۱۵ موسسه بین‌المللی انرژی کاهش تقاضا را پیش بینی کرده است اما در دراز مدت نیز کشورهای صاحب تکنولوژی به دنبال انرژی‌های تجدید پذیر هستند و حتی مراکز مطالعاتی اعلام کرده‌اند ۳۰ درصد از انرژی مورد نیاز خود را از انرژی‌های تجدید پذیر تأمین خواهند کرد. بنابراین به نظر می‌رسد خیلی زود برگشت قیمت نفت در چند ماه آینده صورت نخواهد گرفت مگر آنکه یک اتفاق خاصی رخ می‌دهد.

* آمریکا با بازیگری کویت و عربستان ۲ جا را مورد هدف قرار داده‌اند که یکی ایران و روسیه است.ماه‌ها است که در این خصوص صحبت می‌کنیم که کاهش قیمت نفت نوعی تحریم جدید علیه ایران است اما متأسفانه مسئولان وزارت نفت هیچ توجهی به آن نمی‌کنند و این بی‌توجهی و ضعف دیپلماسی مورد انتقاد ما است.
باید گفت ابلاغیه اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری تنها راه نجات است من بارها در کمیسیون انرژی این موضوع را مورد تاکید قرار داده‌ام.
این بیست و چند بند درد و دل‌های بخش خصوصی است ولی متأسفانه اراده بالایی در وزارت نفت نسبت به این موضوع نمی‌بینیم که خود را از وابستگی به دلار نفتی نجات دهیم و تا روزی که وابستگی نفتی داریم همین آش و همین کاسه است


يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 4918
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *