۰
۱

نرخ حفاری چه شرکتی به سود کشور است؟

در پی انتشار اطلاعیه‌ای از سوی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مبنی بر "ممنوعیت خرید یا اجاره کالا یا دکل خارجی در صورت وجود مشابه داخلی"، مدیر عامل شرکت حفاری شمال از آمادگی این شرکت برای انجام عملیات حفاری ارزان‌تر از خارجی ها خبر داد.
نرخ حفاری چه شرکتی به سود کشور است؟
به گزارش «ميزنفت» به نقل از  تسنیم، هدایت اله خادمی؛ مدیر عامل شرکت حفاری شمال در پی اطلاعیه شرکت ملی نفت ایران، طی نامه‌ای خطاب به مدیران عامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب، نفت و گاز پارس، پتروپارس و نفت فلات قاره اعلام کرد: شرکت حفاری شمال آمادگی ارائه خدمات حفاری به شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی نفت را دارد. 

در ادامه این نامه آمده است:" عطف به دستور جناب آقای مهندس جوادی معاون محترم وزیر و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در خصوص بکارگیری ظرفیت مازاد پیمانکاران ایرانی به جای خارجی‌ها و ضمن تشکر از این دستور مهم، به استحضار می‌رساند که هم اکنون دکل حفاری دریایی سحر۱ در خلیج فارس بیکار است و شرکت حفاری شمال حاضر به ارائه خدمات با نرخ حداقل ده هزار دلار روزانه کمتر از دکل های خارجی موجود (مانند DD۴، DD۲، DD۶، آبان ۸ و ...) است. 

خادمی در پایان اظهار کرده است: "در بخش خشکی هم یکسالی است که یک دستگاه NDC۱۱۷ بیکار است؛ گرچه به یکی از محل‌های حفاری مناطق نفتخیز جنوب طبق دستور حمل و برپا شده است ولی شروع به کار داده نشده است.لطفا در صورت امکان محبت فرمائید تا اگر فضایی وجود دارد به توانیم جایگزین شویم تا از بیکار شدن نیروها جلوگیری به عمل آید. "
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 5334
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


اسكندري
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام ، ادب و احترام
بايد به جرات بيان نمود كه:
اصل كلامش بيم و دلواپسي از منافع اسلامي ، ميهني است و دلش پر ز درد و اندوه از دست دادن فرصتهاي ملي و بي تفاوتي در برابر دشمنان صنعت است. بي شك به جز تفكر كلان و اعتقادات بي وقفه اسلامي ميهني، صداقت ، درستكاري، راستگوئي ، رشادت و از خود گذشتگي ايشان نبود كه اين همه دستاورد ميهني و بين المللي نصيب شركت حفاري شمال گرديد.
اين دستاوردها ، تنها بخش كوچكي از توانمنديهاي گسترده ايشان در صنعت حفاري كشور در كوتاه مدت مي باشد، كه خود نشان از تلاش در راستاي استقلال صنعتي و ميهني مي باشد.
وجود ، حفظ و ارج نهادن به چنين مديران ايران اسلامي كه به حق برجسته ، نخبه و معتقد مي باشند ، مي تواند كشور اسلامي مان را در راه تحقق اهداف والا ياري رسان باشد .
به راستي كه بايد بر تلاش ، مديريت،تصميمات صحيح و منش اسلامي اين چنين نخبگاني كه حتي براي رسيدن به اهداف والاي اسلامي ميهني، از خود نيز مي گذرند ، تقدير كرد ، آفرين گفت و منش ايشان را ستايش نمود.