۰

احتمال گسترش بزرگ‌ترین اعتصاب تاریخ پالایشگاه‌های آمریکا

رییس اتحادیه کارگران نفتی آمریکا گفت: بزرگترین اعتصاب پالایشگاه‌های آمریکا در ۳۵ سال گذشته اگر گفت‌وگوها درباره ارتقای شرایط ایمنی کارگران به زودی از سر گرفته نشود گسترش خواهد یافت.
به گزارش «ميزنفت» به نقل از رویترز، در مجموع ۶۵۵۰ عضو اتحادیه کارگران آمریکا در ۱۵ کارخانه از جمله ۱۲ پالایشگاه که یک پنجم ظرفیت پالایشگاه های این کشور را تشکیل می دهند دراعتصاب به سر می برند.

اعضای اتحادیه در بیش از ۲۰۰ پایانه نفتی خطوط لوله و پالایشگاه ها و مواد شیمیایی در آمریکا مشغول به کار هستند.

اتحادیه کارگران آمریکایی اعلام کرده اند که به دنبال حفظ بندهای مربوط به ایمنی در قراردادهای قبلی و تشدید استانداردهای فرسودگی برای کارگران و پس گرفتن مشاغل نگهداری روزانه که اکنون توسط پیمانکاران خارج از اتحادیه انجام می شود است.

لئو جرارد رییس اتحادیه کارگران آمریکایی در یک کنفرانس خبری در آتلانتا گفت: گسترش اعتصاب به اتفاقات دور بعدی مذاکرات و از سرگیری سریع آن بستگی دارد.

جرار افزود: هیچ تاریخی برای از سرگیری مذاکرات تعیین نشده است. سخنگوی شرکت اویل آمریکا نیز گفت: از سرگیری مذاکرات هنوز مشخص نشده است.

شرکت شل اویل، شاخه آمریکایی رویال داچ شل مذاکره کننده اصلی از طرف شرکت های نفتی آمریکایی است.

گفت‌وگوها روز جمعه بی نتیجه ماند و پس از آن اتحادیه به کارگران در سه پالایشگاه شرکت موتیوا از جمله بزرگترین پالایشگاه این کشور دستور داد که دست از کار بکشند.منابع آگاه به گفت‌وگوها به رویترز گفتند مذاکرات رو در رو این هفته از سر گرفته نخواهد شد.

جرارد همچنین افزود: تعداد معدودی از اعضای اتحادیه از صف اعتصاب کنندگان خارج و به مشاغل خود در پالایشگاه ها و دیگر کارخانه ها بازگشته اند.

گزارش ها همچنین حاکی از این است که روز سه شنبه ۱۵۰کارگر از ۸۰۰ کارگر اعتصاب کننده یکی از پالایشگاه های شیل اویل در تگزارس به رغم توصیه های اتحادیه برای اعتصاب در اول فوریه به کار خود بازگشته اند.

اتحادیه کارگری از صحبت درباره بیانیه بنیاد حقوقی کارگران خودداری کرد.
چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب: 5402
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *