۰

کنترل قاچاقچیان موادمخدر بربازار سیاه نفت مکزیک

اصلی ترین کارتل های قاچاق مواد مخدر در ایالت ˈتامائولیپاسˈ در شمال شرقی مکزیک، موسوم به ˈلس زتاسˈ و ˈگولفوˈ، کنترل نفت عرضه شده در بازار سیاه این کشور را به کنترل خود در آورند.
به گزارش «ميزنفت»، خبرگزاری یوروپرس، قاچاقچیان هر لیتر سوخت را کمتر از نصف قیمت رسمی آن درمکزیک به فروش می رسانند و این امر به اصلی ترین دلیل برای مراجعه هزاران نفر از مردم به پمپ بنزین های غیر قانونی و خرید سوخت ربوده شده از شرکت نفت ملی مکزیک (پمکس) تبدیل شده است.

مردم تامائولیپاس نه تنها برای پر کردن مخزن سوخت خودروهای خود به این پمپ بنزین ها رجوع می کنند، بلکه گالن، بطری و چیزهای مشابه را در آنها پر از سوخت می کنند.

باندهای تبهکار سوخت مذکور را از خط لوله نفتی ˈبرانسویلˈ از تگزاس آمریکا به ˈ کادریتاˈدر مکزیک به دست می آورند و هر چند که این خط لوله نفتی تحت بیشترین کنترل ارتش می باشد، برای نمونه این باندها در سال ۲۰۰۸ میلادی موفق شده بودند تا ۴۱۶ شیر غیرقانونی در آن نصب کنند و سوخت را به سرقت ببرند.

بر اساس محاسبات سرقت و فروش بنزین می تواند برای این باندهای تبهکار تا سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ˈپسوسˈ، معادل حدود ۱۹۸میلیون یورو، درآمد ایجاد کند و همچنین محاسبه می شود که قاچاقچیان نزدیک به ۱۵ درصد فروش کل سوخت در تامائولیپاس را کنترل می کنند .

فعالیت تبهکاران، حساب های شرکت پمکس در این ایالت را در ارقام قرمز قرار داده است، به طوری زیان سالانه این شرکت تقریبا به حدود ۹ میلیارد پسوس معادل با ۵۰۹ میلیون یورو رسیده است.

این شرکت امسال چهار میلیون و ۳۸۰ هزار بشکه نسبت به سال ۲۰۰۸ میلادی، کمتر فروش داشت.

این در حالیست که از این رهگذر آمار رشد اقتصادی و اجتماعی در تامائولیپاس حیرت انگیز است و یکی از نشانه های آن افزایش فروش خودروها است که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ میلادی دو برابر شده است.
سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب: 679
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *