۰

ادعاهای جدید نتانیاهو درباره مذاکرات هسته‌ای ایران

در حالی که امروز، نشانه ها در وین از نزدیک بودن دستیابی ایران و گروه ۱+۵ به توافق نهایی هسته ای حکایت دارد، نخست وزیر رژیم اسرائیل مطابق معمول انتقادات خود را متوجه روند مذاکرات هسته ای کرده و ادعاهایی را علیه ایران مطرح نموده است. امری که خود از نگرانی رژیم اسرائیل نسبت به چشم انداز حصول توافق نهایی حکایت دارد.
ادعاهای جدید نتانیاهو درباره مذاکرات هسته‌ای ایران
به گزارش«ميزنفت»؛ به نقل از «جروزالم پست»، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، از مذاکره کنندگان گروه ۱+۵ انتقاد کرده و گفته در حالی صدها هزار نفر در ایران دو روز پیش در یک راهپیمایی ضد غربی شرکت کردند، آن ها با ایران سر میز مذاکره نشسته اند.

وی اظهار داشته: «حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در تظاهرات ابراز نفرت در تهران شرکت کرده است. تظاهراتی که در آن پرچم های آمریکا و اسرائیل سوزانده شده و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر داده شده است. در همین حال در وین، تظاهرات امتیازدهی به ایران راه افتاده است. امتیازدهی حتی در موضوعای که در لوزان خط قرمز به شمار می رفتند».

نتانیاهو در ادامه ضمن اشاره به سخنان شب گذشته مقام معظم رهبری، گفته آیت الله خامنه ای می گوید چه توافق بشود یا نشود، ایران باید خود را برای جنگ با آمریکا آماده کند. در همین زمینه، وی مدعی شده: «ایران نقشه خود برای تهاجم مرگبار با کشورهایی که در حال مذاکره با آن هاست را پنهان نمی کند».

نتانیاهو افزوده توافق هسته ای، راه دستیابی ایران به سلاح هسته ای را هموارتر می کند و به «ماشین ترور و اشغالگری» این کشور میلیاردها دلار تزریق می کند. وی گفته: «به همین دلیل است که توافق، صلح را در سرتاسر جهان به خطر می اندازد».

جروزالم پست در ادامه مطلب خود اشاره می کند که مذاکرات هسته ای ایران در وین، به مرحله نزدیک به آخر خود رسیده؛ زیرا علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از اعلام «خبرهای خوب» درباره این مذاکرات سخن گفته است.

از سوی دیگر، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفته متن توافق نهایی هسته ای نزدیک به تکمیل شده است. بر این اساس، به نظر می رسد همه آنچه که باقیمانده، بخش کوچکی از تصمیم های سیاسی باشد که باید از سوی طرفین اتخاذ شود

منبع: تابناک
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب: 7143
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *