۰
اوپک پیش بینی خود را اصلاح کرد

تقاضا قطعا افزایش می یابد

سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک در گزارش ماهانه خود که دوشنبه منتشر شد پیش بینی خود را در خصوص افزایش جهانی تقاضای نفت برای امسال بالا برد و سرعت یافتن جدید تقاضا را در سال ۲۰۱۶ به سبب افزایش رشد جهانی پیش بینی کرد.
تقاضا قطعا افزایش می یابد
به گزارش «ميزنفت»، افزایش امسال تقاضا در عین حال همچنین با افزایش قابل پیش بینی تولید همراه است. این مسئله بازار را همچنان در وضع مازاد تولید ساختاری حفظ خواهد کرد.

برای سال ۲۰۱۵ ،‌اوپک افزایش تقاضای یک میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه ای در روز را پیش بینی می کند که ۱۰۰ هزار بشکه بیشتر از برآورد قبلی این سازمان است.

براساس برآوردهای اولیه این سازمان برای سال ۲۰۱۶ ،‌ تقاضا قرار است سال آینده به سبب افزایش تقاضای جهانی به ۳.۵ دهم درصد پس از ۳.۲دهم درصد امسال یک میلیون و ۳۴۰ هزار بشکه در سال آینده سرعت یابد .

برآوردهای اوپک با پیش بینی سازمان بین المللی انرژی که جمعه اعلام کرده بود کاهش رشد تقاضای جهانی طلای سیاه را در سطح یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در سال آینده پس از یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه برای سال ۲۰۱۵ پیش بینی می کند،‌ مغایرت دارد.

سال ۲۰۱۵، افزایش اضافی تولید اوپک بیش از افزایش تولید کشورهای ثالث است که ۱۸۰ میلیون بشکه در روز پیش بینی می شود.

براساس این گزارش، به این ترتیب، ‌بازار از نظرساختاری اشباع شده است زیرا تقاضای نفت خام از اوپک با کاهش ۱۰۰ هزار بشکه ای برای امسال به ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است .

سهمیه تولید که برای ۱۲ کشور عضو این سازمان تعیین شده است ۳۰ میلیون بشکه است.

اوپک در آخرین نشست خود در ژوئن مخالفت خود را با کاهش نفت با وجود کاهش قیمت ها اعلام کرد و ترجیح داد سهم خود را از بازار به ویژه در برابر توسعه نفت و گاز شیست حفظ کند.

قیمت های نفت دوشنبه در آسیا به سبب افزایش بخت رسیدن به توافق هسته ای با ایران که در واقع موجب آزاد شدن صادرات ایران به روی بازار جهانی خواهد شد ،‌کاهش یافت .

در سنگاپور ، هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت ( نفت پایه آمریکا ) برای تحویل در اوت با ۸۶ سنت کاهش به ۵۱ دلار و ۸۸ سنت رسید و این درحالی است که نفت برنت دریای شمال برای همین سررسید با کاهش ۹۶ سنتی ارزش خود به ۵۷ دلار و ۷۷ سنت رسید.
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب: 7167
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *