۰

اوپک پيش‌بينی خود را در خصوص رشد تقاضای نفت افزايش داد

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) سه شنبه با وجود ناآرمی در بازارها به علت بحران یونان و اوضاع مالی در چین ، پیش بینی خود را در خصوص رشد تقاضا در بازارهای جهانی نفت در سال 2015 افزایش داد.
اوپک پيش‌بينی خود را در خصوص رشد تقاضای نفت افزايش داد
به گزارش «ميزنفت» به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوپک در گزارش ماه اوت خود پیش بینی کرده است تقاضای جهانی نفت حدود یک میلیون و 380 هزار بشکه در روز افزایش داشته باشد.

این پیش بینی جدید حدود 90 هزار بشکه در روز از پیش بینی ژوئیه اوپک بیشتر است. این سازمان پیش بینی ماه گذشته خود را در خصوص رشد تقاضا در سال 2016 تغییر نداد و پیش بینی کرد یک میلیون و 340 هزار بشکه در روز رشد داشته باشد.

اوپک دلیل رشد تقاضا در سال 2016 را افزایش تولید ناخالص اقتصاد جهانی دانست و پیش بینی کرد سه و نیم درصد رشد داشته باشد.

اوپک در این گزارش افزود :« با توجه به رشد تقاضای نفت تا این زمان از سال 2015 که بهتر از پیش بینیها بوده است به اضافه برخی شاخصها در خصوص بهبود اقتصادهای برخی کشورهای بزرگ مصرف کننده ، تقاضای نفت در ماههای آینده بهبود خواهد یافت و برای همین نبود توازن بین عرضه و تقاضا به تدریج کاهش خواهد یافت.»

این درحالی است که بانک جهانی دوشنبه هشدار داده است لغو تحریمها بر ضد ایران «تاثیر بزرگی» بر بازارهای جهانی نفت در سال 2016 خواهد داشت.

بانک جهانی افزود بازگشت ایران به بازارهای جهانی افزایش حدود یک میلیون بشکه ای تولید را به دنبال خواهد داشت که به دنبال آن بهای نفت حدود 10 دلار در هر بشکه کاهش خواهد یافت.

کاهش رشد اقتصادی چین و فروپاشی بورس این کشور نیز تاثیری منفی بر بازار نفت خواهد داشت.
اوپک افزود پیش بینی در خصوص تقاضای نفت در اروپا در سال 2015 نسبت به گزارش ماه گذشته این سازمان بهبود یافته است اما هنوز «تردید زیادی» در خصوص تحولات اقتصادی در این منطقه به ویژه در مورد یونان وجود دارد.



 
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۳
کد مطلب: 7973
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *