۰

توفان در استان تهران خسارت به بار آورد

توفانی که عصر یکشنبه همراه با رگبار و رعد و برق و پس از عبور از البرز به تهران رسید، موجب به بار آمدن خسارت در پایتخت شد.
توفان در استان تهران خسارت به بار آورد
به گزارش «ميزنفت»، این توفان با سرعت ۷۸ کیلومتر در ساعت ساعت ۱۹ یکشنبه باعث تشدید پدیده گرد و خاک در سطح شهر تهران و شهرهای غربی استان و تاریکی هوا شد و از دید مستقیم شهروندان کاست، اما با آغاز بارش باران گرد و غبار ازبین رفت .

به گفته هادی رحمتی مدیرکل بحران استان تهران وزش باد بین ۷۵ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشت و منشا آن نیز از استان البرز بوده است که پس از عبور از شهرستان های شهریار، ملارد، رباط کریم و اسلامشهر به تهران رسید.

توفان عصر امروز همچنین موجب ترافیک سنگین در اغلب بزرگراه های پایتخت و آب گرفتگی معابر شد.

به گفته سرهنگ حسن عابدی جانشین راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بخش هایی از بزرگراه آزادگان، جاده مخصوص کرج، جاده قدیم کرج و ... با پدیده آب گرفتگی و کندی حرکت خودروها مواجه شدند.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین از شکستگی درخت در خیابان شریعتی محدوده بیمارستان مفید و مسدود شدن این معبر خبر داد.

بارش باران به همراه وزش توفان همچنین موجب ریزش کوه در جاده امامزاده داود و کندی تردد در این مسیر شد.

در پی توفان عصر امروز پایتخت، ۳۰ حادثه روی داد که منجر به ورود تیم های عملیاتی سازمان آتش نشانی شد.

سید جلال ملکی دراین باره گفت: درپی وقوع توفان در پایتخت و برابر آخرین آمار ارایه شده از ستاد فرماندهی آتش نشانی پایتخت حدود ۳۰ حادثه عملیاتی در پایتخت رخ داد که منجر به اعزام آتش نشانان به محل حادثه شد.

به گفته ملکی عمده حوادث در سطح مناطق یک و دو عملیات آتش نشانی یعنی شمال، شمال غرب و غرب پایتخت رخ داد که این حوادث شامل قطع درختان، آب گرفتگی معابر، سقوط داربست، سقوط کابل برق و ... بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران این حوادث را بدون فوتی و مصدوم و تنها با خسارات مالی اعلام کرد.

در پی توفان شدید عصر امروز در منطقه رسالت داربست بسیار مرتفعی که مقابل ساختمان درحال ساخت نصب شده بود، سقوط و موجب مسدود شدن دو خط از خیابان هنگام بالاتر از خیابان فرجام شد.

البته این حادثه خسارت جانی نداشت و تنها به یک دستگاه خودروی پراید خسارت وارد کرد.

ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بیشترین حوادث توفان پایتخت را در مناطق ۲۲، ۳ ، ۵، ۲ و ۲۱ شهرداری اعلام کرد.

توفان و رگبار شدید عصر امروز تهران که از سمت غرب وارد پایتخت و از سمت شرق خارج شد موجب ریزش کوه در محور سمنان - ساری و کندی تردد خودروها در این مسیر شد.

بر اثر بارندگی و رگبار، بخشی از کوه در مسیر گردنه دوم فولاد محله و محور فرعی فینسک ریزش کرد و باعث کندی تردد خودروها شد.

بارندگی همچنین باعث جاری شدن سیلاب در بخش هایی از شهمیرزاد ، فولادمحله ، کولیم و کاورد شده است .

وقوع توفان عصر امروز در تهران اختلال در رقابتهای ورزشی دیویس کاپ را نیز در پی داشت.

در ادامه رقابتهای تنیس دیویس کاپ در گروه دو آسیا و اقیانوسیه انوشا شاهقلی تنیسور کشورمان از ساعت ۱۸.۳۰ امروز به مصاف عبدالله مقدس از کویت رفته بود.

این مسابقه در حالی که در ست دوم پیگیری می شد، اما توفان وبارش شدید باران در ورزشگاه بازی را نیمه تمام گذاشت.

خبرهای رسیده از کرج نیز حاکی از وقوع سیل و مفقود شدن پنج نفر در جاده چالوس است که تلاش برای یافتن این افراد به دلیل ترافیک این جاده و یک طرفه شدن جاده از مرزن آباد به سمت کرج با مشکل مواجه شده است.

تعدادی از روستاهای طالقان و جاده چالوس نیز در محاصره سیل قرار دارند که گفته می شود امدادگران هلال احمر به این مناطق اعزام شده اند.

منبع:ایرنا
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۳
کد مطلب: 7298
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *