۰

خشونت پلیس آمریکا علیه سیاه پوستان افزایش یافته است

مدیر یک گروه مقابله با تبعیض ن‍ژادی در آمریکا گفت:خشونت پلیس این کشور حتی پس از حوادث سال گذشته در فرگوسن بیشتر شده است.
خشونت پلیس آمریکا علیه سیاه پوستان افزایش یافته است
 به گزارش«ميزنفت»به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «جی جانسون» مدیر ائتلاف جنگ علیه تبعیض نژادی یک گروه فعال در آمریکا افزود: به رغم ادعای مقام های آمریکایی در مورد اعمال اصلاحات در ساختار پلیس این کشور به دنبال اعتراض ها علیه رفتار نیروهای پلیس، خشونت پلیس آمریکا نه تنها کمتر نشده بلکه افزایش یافته است.
اعتراض ها علیه خشونت پلیس سال گذشته به دنبال کشته شدن یک جوان سیاه پوست بی گناه به دست یک پلیس فرگوسن در ایالت سنت لوئیس در برخی از ایالت های آمریکا آغاز شد. سورفتارهای پلیس آمریکا علیه سیاه پوستان بیش از پیش تبعیض ن‍ژادی را در آمریکا نشان داده است.
جانسون گفت: رفتار نیروهای پلیس آمریکا در سراسر این کشور بهتر نشده است. در حقیقت باید گفت از زمان تیراندازی به سوی «مایکل براون» حوادث بیشتری در این رابطه رخ داده که توجه جهانیان را جلب کرده است. پس چگونه می توان گفت که رفتار پلیس بهتر شده است؟ به هیچ عنوان رفتار پلیس بهتر نشده بلکه بدتر نیز شده است.
در ماههای اخیر وزارت دادگستری آمریکا بررسی هایی را در مورد خشونت پلیس علیه شهروندان امریکایی- آفریقایی در بالتیمور، فرگوسن و چارلستون انجام داده است. به دنبال این اعتراض ها دولت آمریکا ضمن اعتراف به تبعیض ن‍ژادی در این کشور بر مقابله با این پدیده تاکید کرد.
جانسون یادآورشد: لازم است برخی تغییرات اساسی در ساختار سیاستگذاری ها از جمله دستگاههای اعمال قانون در امریکا اعمال شود.



منبع:ایرنا
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب: 7925
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *