۰

اعلام جنگ گازپروم با سعودی ها

شرکت گازپروم-نفت اعلام کرد شرکت های انرژی روسیه در برابر قیمت پائین نفت مقاومت خواهند کرد و به افزایش تولید خود در سال های آینده ادامه خواهند داد حتی اگر عربستان به منظور کاهش بیشتر قیمت ها، تولید نفت خود را افزایش دهد.
اعلام جنگ گازپروم با سعودی ها - میز نفت
اعلام جنگ گازپروم با سعودی ها - میز نفت
به نقل از  رویترز، گازپروم-نفت که سومین تولید کننده بزرگ نفت در روسیه و زیرمجموعه شرکت گاز دولتی گازپروم است اعلام کرد با توجه به مازاد عرضه و پیشرفت های فنی، احتمالا قیمت هربشکه نفت به 30 تا 40 دلار کاهش خواهد یافت. قیمت نفت پیش از رشد سریع قیمت مواد اولیه در اوایل قرن کنونی در همین حدود بود. 

برخی پروژه های تولید نفت توانایی پایداری در چنین قیمت پایینی را ندارند ولی چنین پروژه هایی در روسیه وجود ندارند زیرا شرکت های روسی حتی در صورتی که قیمت هربشکه نفت بین 20 تا 35 دلار باشد می توانند به تولید خود ادامه دهند. تولید نفت با چنین قیمتی در آمریکا و میدان های واقع در قطب شمال یا میدان های دریایی بزرگ، به صرفه نیست. 

وادیم یاکوولیو معاون اول رئیس شرکت گازپروم-نفت گفت تاکنون قیمت پایین نفت به صنعت جهانی نفت شوک وارد نکرده است. افراد زیادی گمان می کردند این قیمت پایین، ابتدا به صنعت تولید نفت شیست در آمریکا ضربه بزند ولی چنین اتفاقی هنوز نیفتاده است. 

وی افزود، این مسئله نشان می دهد سعودی ها احتمالا تلاش می کنند سطح جدید مقاومت در برابر قیمت ها را بسنجند. 

قیمت جهانی نفت از سال گذشته تاکنون به نصف کاهش یافته و به زیر بشکه ای 50 دلار رسیده است. با این حال روسیه جایگاه خود را به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت در جهان حفظ کرد و امسال تولید خود را به بالاترین رقم از زمان فروپاشی اتحاد شوروی رساند.
جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 8259
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *