۰

کشف تلفن همراه با سیم کارت به اضافه 30 عدد سکه

سخنگوی دستگاه قضا گفت: دو نفر از متهمان به جاسوسی آمریکا و اسرائیل به 10 سال حبس محکوم شدند.
کشف تلفن همراه با سیم کارت به اضافه 30 عدد سکه
کشف تلفن همراه با سیم کارت به اضافه 30 عدد سکه
به گزارش میز نفت،حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا در 84مین نشست خبری خود اظهار داشت: سالگرد شهادت رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم و امیدواریم دولتمردان ما در انجام وظیفه و رفع گرفتاری‌های مردم موفق باشند.
* قوه قضاییه برای کمک به دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی آماده است
وی ادامه داد: قوه قضاییه بارها اعلام کرده که آمادگی لازم برای هر نوع کمک به دولت در مورد تحقق اقتصاد مقاومتی، ارتقای اهمیت سرمایه‌گذاری در داخل کشور، مبارزه با موانع تولید، اصلاح سیستم بانکی، مبارزه جدی‌تر با هر گونه مفاسد اقتصادی و غیراقتصادی، حمایت از تولید مخصوصاً هر نوع فعالیت سالم اقتصادی و اصلاح و اجرای مقررات و قوانین را دارد.
* ساخت‎وسازهای گردنه حیران با مجوز صورت گرفته است

حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای با اشاره به ساخت و سازها در حیران افزود: منطقه حیران محلی مناسب برای گردشگری است و حیف است که با ساخت و سازها این فضا به هم بخورد.
سخنگوی دستگاه قضا با بیان این که بیش از 1000 هکتار مربوط به منابع زمینی است، خاطرنشان کرد: این ساخت‌و سازهایی که در این منطقه صورت گرفته، شروعش از سال 82 است و باید به مسئولین گفت که شما در طول این 12 سال چه می‌کردید و این مسئله باید عبرتی برای آینده باشد.
وی گفت: قریب به اتفاق این ساخت و سازها با مجوز بوده است و باید جلوی کسانی که مجوز صادر را می‌کنند را گرفت و نباید بگذاریم چنین مسائلی دوباره تکرار شود.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای با بیان این که قوه قضاییه در حال انجام اقدامات قضایی در این مورد است، گفت: برخی ساخت و سازها به درخواست بهیار و با مجوز جهاد سازندگی انجام شده است.
سخنگوی دستگاه قضا از دستگیری ضاربان وکیلی که در دوزادهم شهریور ماه سال گذشته به ضرب گلوله در شیراز کشته شده بود، خبر داد و گفت: ضاربان این وکیل فرار کرده بودند که همه آن‌ها در تاریخ 2/6/94 دستگیر شدند.
* شناسایی و بازداشت یکی از متهمین فتنه 88
وی ادامه داد: دو نفر از افرادی که به اتهام جاسوسی آمریکا و اسرائیل زندانی بودند در دادگاه انقلاب به 10 سال حبس محکوم شدند.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای اظهار داشت: یکی از متهمین فتنه 88 در داخل کشور شناسایی و بازداشت شد و پرونده در حال پیگیری است.
سخنگوی دستگاه قضا گفت: یک وکیلی که برای مطالعه پرونده موکلش به دادگاه مراجعه می‌کند و به صورت مخفی یک برگه را از پرونده خارج می‌کند که هنگام بازگرداندن آن برگه شناسایی و بازداشت می‌شود.
وی از شناسایی 4 نفر از کسانی که در فضای مجازی که اقدام به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی کرده بودند خبر داد و گفت: در هفته‌های اخیر این افراد شناسایی شدند که به 18 ماه تا 12 سال زندان محکوم شدند.
* بازداشت مأمور متخلف وصول آب در ساوجبلاغ
حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای گفت: مأمور آب و فاضلاب در ساوجبلاغ که اقدام به گرفتن پول‌های خارج از قانون از تعداد زیادی از افراد آن منطقه کرده بود، شناسایی و بازداشت شد.
سخنگوی دستگاه قضا با متهمین سیگار ماربولو افزود: پرونده به دادگاه 1065 تهران ارسال شده است.
وی خاطرنشان کرد: اخیراً شایعه‌ای مطرح بود که فردی به نام آقای احمدی که خود را معاون حفاظت اطلاعات قوه قضاییه معرفی کرده بود، دستگیر شده است، کذب محض است.
* سرقت کامل یک پرونده قضایی را به یاد ندارم
اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا سرقت پرونده‌های قضایی صحت دارد، بیان داشت: احتمالش وجود دارد، اماعمدتاً اوراق و یا ورقی از پرونده هنگام جابه‌جایی به اشکالی سرقت می‌شود و سرقت کامل یک پرونده قضایی را به یاد ندارم.
سخنگوی دستگاه قضا در مورد آخرین وضعیت ابلاغ حکم جیسون رضاییان اظهار داشت: خبری از ابلاغ حکم وی ندارم.
* کشف موبایل و سکه طلا در بازرسی از مهدی هاشمی
وی با اشاره به بازرسی زندان اوین و بند 7 که محل نگهداری مهدی هاشمی است، تصریح کرد: طبق ضوابط زندان گاهی بازرسی‌های سرزده و یا از قبل اعلام شده در زندان‌ها انجام می‌شود و گاهی نیز وسایل غیرمجاز که باعث جرم شده، پیدا می‌شود.
اژه‌ای در ادامه داد: با توجه به این بازرسی از مهدی هاشمی نیز یک عدد گوشی موبایل و سیم کارت و همچنین 30 عدد سکه در وزن‌های یک گرمی، نیم گرمی و یا کمتر پیدا شد که البته سکه‌ها مجاز بوده اما نگهداری موبایل غیرمجاز است.
* بازداشت مسئول ارشد بانک سپه صحت ندارد
سخنگوی دستگاه قضا با اظهار بی‌اطلاعی از بازداشت یکی از مسئولان عضو ارشد بانک سپه در مورد آخرین وضعیت پرونده خاوری نیز گفت: مسئولان مربوطه، مشغول پیگیری پرونده خاوری هستند اما متأسفانه کشورهای مدعی مبارزه با فساد همکاری درباره دستگیری وی نداشتند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در پرونده یدالله چنگ‌رود چند نفر محاکمه می‌شوند،‌ بیان داشت: تاکنون احتمالاً 5 نفر در این پرونده در حال دادگاهی شدن هستند که شامل کارمند بانک دلال هستند اما هنوز دیگر متهمان پرونده‌شان به دادگاه نرفته است.
اژه‌ای ادامه داد: طبق تکلیف دادگاه مفسد فی الارض بودن این اشخاص مشخص خواهد شد که در نهایت از 5 تا 20 سال زندانی می‌شوند.
سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به پرونده‌های زمین‌خواری بیان داشت: متاسفانه گاهی برخی زمین‌خواری با همدستی برخی کارمندها در سازمان‌ها انجام می‌شود.
وی در ادامه افزود: نهایت تلاش قوه قضاییه مبارزه با فساد که در داخل این سازمان و یا در سازمان‌های دیگر است.
* استقبال قوه قضاییه از مدارک مجلس در رابطه با بابک زنجانی
اژه‌ای در پاسخ به این سوال مبنی بر این که سلطانی نماینده مجلس و عضو کمیته رسیدگی به پرونده بانک زنجانی اعلام کرده که اعترافاتی از این زندانی داریم، اما قوه قضاییه با ما در مورد این پرونده همکاری نمی‌کند. ما آماده هستیم که اگر مجلس اعتراف و یا مدرکی دارد از آن استقبال کنیم و مجلس نباید مدارک را نزد خود نگه دارد.
* بازداشت یک نفر در جریان دکل نفتی
سخنگوی دستگاه قضا همچنین در مورد آخرین وضعیت پرونده دکل نفتی گمشده در قوه قضاییه نیز اظهار داشت: چند وقت پیش یک نفر بازداشت و سه نفر هم مورد بازجویی قرار گرفتند که البته در حال رفت و آمد هستند.
وی در پاسخ به این سوال که پس از خبر ممنوع التصویری رئیس جمهور اصلاحات برخی رسانه‌ها نام وی را می‌برند، تأکید کرد: حد و مرز ممنوع التصویری در حد همان اخبار و تصویر است.
* تخریب شورای نگهبان غیرقابل بخشش است
اژه‌ای در ادامه با اشاره به جایگاه شورای نگهبان تصریح کرد: همه متلزم به قانون باشیم، گاهی برخی قانون را از ناحیه خود تفسیر می‌کنند البته در جایی که قانون صراحت داشته، تفسیر به رأی مذمت و قابل تعقیب است.
سخنگوی دستگاه قضا در ادامه افزود: اگر قانون در جایی دارای ابهام باشد، می‌توان تصویب آن قانون را از مجلس و یا شورای نگهبان درخواست کرد و چنانچه اگر شخصی بخواهد نهادی را تضعیف و تخریب کند، غیر قابل بخشش است.
وی ادامه داد: شورای نگهبان یکی از نهادهای مفید و موثر در نظام است که وظایف روشنی را برای نظارت در انتخابات دارد. اگرچه وظیفه شورای نگهبان نظارت استصوابی است یعنی در همه مراحل و بخش‌های انتخابات شورای نگهبان می‌تواند نظر دهد.
* برنامه‎ای برای کاهش مجازات مواد مخدر نداریم
اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر این که شنیده شده قوه قضاییه برنامه‌ای برای کاهش جرایم مواد مخدر دارد، گفت: قوه قضاییه در مورد مجازات‌های مواد مخدر هیچ برنامه‌ای ندارد، زیرا چنان چه این مجازات‌های کنونی نبود، شاید مسائل و مشکلات مربوط به مواد مخدر در کشور بیشتر می‌شد و ما همچنان با وارد کنندگان، قاچاقچیان اصلی و فروشندگان به شدت مبارزه می‌کنیم.
* اخذ رشوه 17 میلیاردی از سوی رئیس دفتر یک دادگاه بعید است
سخنگوی دستگاه قضا در تکذیب خبری مبنی بر این که رئیس دفتر یک دادگاه در تهران 17 میلیارد تومان رشوه گرفته است، بیان داشت: در مورد چنین دفتری چیزی نشنیده‌ام و این اتفاق هم بعید است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برخی با زد و بند وام‌های کلانی را از بانک‌ها گرفته اما به مصارف واقعی آن نمی‌رسانند چه برخوردی می‌کند گفت: هرجا که مشخص شود وام‌ها به مصرف خود نرسیده برخورد خواهد شد و خاطیان چه از سوی بانک و چه از طرف دریافت کنندگان مجازات می‌شوند.
* می‎توان برای افراد حبس را تبدیل یا تعلیق کرد
حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در مورد جایگزینی حبس پزشکان متخلف گفت: در رابطه با جایگزینی حبس برای پزشکان برخی موارد ضرورت ندارد فردی حبس شود. مثلاً فرد سابقه‌دار نیست و بیرون ماندن وی از دادگاه ضرری ندارد. در این صورت بر اساس قانون می‌توان حبس را تبدیل یا تعلیق کرد که این مورد در خصوص برخی اشخاص از جمله پزشکان بیشتر مصداق دارد.
سخنگوی دستگاه قضا افزود: اخیراً در رسانه‌ها شنیدم که در مشهد در هنگام جراحی خانمی قیچی 28 سانتی‌متری در شکم وی به جا مانده است و پس از آگاهی تحت عمل قرار گرفته که خود این عمل عامل اتفاقات دیگر بوده؛ آیا پزشک باید حبس شود.
وی ادامه داد: ما در قوه قضاییه تلاش می‌کنم تا حد امکان افراد به زندان نروند چرا که برای خانواده آن‌ها مشکل ایجاد می‌شود اما این موضوع نباید به گونه‌ای شود که باعث جریحه‌دار شدن افراد شود و در حقیقت مجازات باید بازدارنده شود، ضمن  این که نباید پزشک را با هر جرمی به سرعت حبس کرد.
* پرونده مرتضوی به دادگاه ارجاع نشده است
حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در مورد این که آیا تبرئه سعید مرتضی معاونت در قتل در ماجرای کهریزک قطعی است یا خیر، گفت: حکم قطعی نیست و شاکیان می‌توانند به حکم اعتراض کنند.
سخنگوی دستگاه قضا در رابطه با این بخش دوم پرونده تأمین  اجتماعی به دادگاه ارسال شده است یا نه، افزود: این پرونده به دادگاه ارجاع نشده و زمانی برای رسیدگی به آن تعیین نشده است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در خصوص تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری برخی وکلا اصرار داشتند که در مراجعه به مرجع قضایی به آن‌ها گفته شده که اسامی شما در لیست اعلامی از سوی قوه قضاییه نیست؛ آیا دادگاه قضایی لیستی را به مرجع قضایی اعلام کرده، اظهار داشت: در برخی از استان‌ها این لیست اعلام شده و باید در جاهای دیگر هم انجام شود و بر اساس همین تبصره عمل شود.
* حکمی برای سرکرده عرفان حلقه تایید نشده است
حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به این سوال مبنی بر این که قانون حمایت از خانواده زندانیان در برنامه پنجم توسعه حذف شد اما در برنامه ششم اعلام آمادگی شده که به آن توجه شود، دستگاه قضایی چه رویکردی نسبت به این قانون دارد، گفت: برنامه ششم نگاه مثبتی به این قانون دارد اما این که چه چیزی نهایی شود معلوم نیست اما در هر صورت نگاه ما هم به این قانون مثبت است.
سخنگوی دستگاه قضا در خصوص آخرین وضعیت پرونده محمدعلی طاهری سرکرده عرفان حلقه افزود: اتفاق جدیدی نیفتاده و بعید می‌دانم حکم وی تأیید شده باشد.
وی در رابطه با اعلام رضایت خانواده شهید خلیلی و انصراف از قصاص متهم پرونده ادامه داد: از جنبه شخصی کار متهم تمام شده اما از جنبه عمومی جرم ممکن است آزاد نشود.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در رابطه با رد مال و پرداخت جزای نقدی در پرونده مهدی هاشمی گفت: این گونه مسائل را دادسرا اجرا می‌کند و پیگیری آن نیز با دادسرا است.
* احزاز صلاحیت‎ها بر عهده قوه قضاییه نیست
سخنگوی دستگاه قضا در خصوص استعلام برخی مراجع از قوه قضاییه افزود: قوه قضاییه یکی از مراجعی است که از آن استعلام می‌شود و بر اساس قانون جواب می‌دهد، برخی مراجع سوابقی را می‌خواهند که قوه قضاییه بر اساس چارچوب قانونی پاسخ مرجع استعلام را می‌دهد اما هیچ وقت احراز صلاحیت بر عهده قوه قضاییه نیست.
وی ادامه داد: روحانی اخیراً اعلام کرده که شورای نگهبان نقش نظارتی دارد و رئیس قوه قضاییه هم پاسخ آن را داده است و صحبت‌های اخیر قوه ناظر به صحبت‌های رئیس جمهور نیست بلکه فرد دیگری گفته بود در قانون اساسی احراز صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت نداریم که رئیس قوه پاسخ وی را داده بود و صحبتش هیچ ارتباطی با صحبت رئیس جمهور ندارد.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: روحانی گفته بود باید بر اساس قانون عمل کنیم که این حرف کاملاً درست است. ایشان گفته‌اند که شورای نگهبان وظیفه نظارتی دارد که آن هم درست است.
* در پرونده پدیده شاندیز اگر اصلاح صورت گیرد کسی به زندان نمی‎رود
سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بالاخره مدیرعامل پدیده شاندیز بازداشت می‌شود یا نه، گفت: من چند بار گفتم بنا بر این اصل که مردم متضرر نشود و اگر کار نیمه‌کاره است و راه اصلاح وجود دارد، اصلاح صورت گیرد.
وی ادامه داد: در مورد پدیده شاندیز چند کار صورت گرفت. اول این که تبلیغات این شرکت از طریق رسانه‌ها ممنوع شد دوم برخی دفاتری که حالت کاسب کارانه داشتند و هزینه کاذب دریافت می‌کردند، بسته شدند و سوم این که صاحبان سهم که سهام اصلی را دارند، گفتند حاضریم سهم شما را بخریم و فلان مبلغ را هم بدهیم و در واقع با خود آن‌ها وارد قرارداد جدیدی شدند.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای همچنین قرار شد بررسی شود که چه مقدار تعدی به منابع طبیعی و تخلف ساخت و ساز صورت گرفته، قرار بر تخریب نیست، قرار است هر جایی که مجوزش صحیح بوده، باطل نشود و اگر خلافی صورت گرفته اصلاح شود و پس از طی این مراحل مشخص شود که آیا نیاز به بازداشت افراد هست یا خیر، اگر همه این کارها را انجام دهند ممکن است به زندان نروند.
يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب: 8533
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *