۱

کویت آسیب پذیر تر شد

براساس آمارهای وزارت دارایی کویت که پنجشنبه منتشر شد ، درآمدهای کویت ،عضو اوپک ،‌در طول پنج ماه نخست سال بودجه ای فعلی به سبب کاهش شدید قیمت های نفت خام ، به شدت کاهش یافته است .
کویت آسیب پذیر تر شد
به گزارش «ميزنفت» به نقل از خبرگزاری فرانسه، بین آوریل و اوت ،‌ پنج ماه نخست سال مالی که از آوریل شروع می شود و به مارس خاتمه می یابد،‌ درآمدهای این امیر نشین خلیج فارس با 42 و نیم درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال مالی قبل به هفت میلیارد و 300 میلیون دینار (24 میلیارد و 200 میلیون دلار ) رسید.

این وزارتخانه اعلام کرد درآمدهای نفتی این کشور شش میلیارد و 900 میلیون دینار (‌22 میلیارد و 800 میلیون دلار )‌کاهش یافت .
درآمدهای نفتی کویت همچنان تا سقف 94 درصد درآمدهای کشور را تشکیل می دهد.

هزینه های این کشور در این دوره به چهار میلیارد و 200 میلیون دینار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شش و شش دهم درصد کاهش نشان می دهد اما این هزینه ها قرار است پیش از پایان سال مالی به طور قابل توجهی افزایش یابد.

کویت کسری بودجه هفت میلیارد دیناری را برای سال 2015/2016 پیش بینی می کند که نخستین کسربودجه این کشور از سال مالی 1999 /2000 است .

این کشور که در طول 16 سال گذشته حدود دو میلیون و 800 هزار بشکه در روز نفت تولید می کرد به سبب افزایش قیمت های نفت همیشه بودجه ای توام با مازاد داشت.

مازاد بودجه ای مداوم این کشور از سال 2000 موجب رسیدن ذخایر بودجه ای این کشور به 592 میلیارد شد که به ویژه در آمریکا و اروپا سرمایه گذاری شده است .

،قیمت نفت از ژوئن 2014 به ویژه به سبب عرضه بالا ،‌دلار قدرتمند و ضعف اقتصاد جهانی ،‌کاهش یافت .
کویت بودجه خود را امسال برپایه قیمت 45 دلار در هربشکه در برابر 75 دلار برای سال مالی قبل ،‌تعیین کرده است
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 9005
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *