۰
امیرکبیر هنوز مشکل دارد؟

اعزام تیم‌ فنی به ایران امیرکبیر

در حالی که گفته می شود مشکل دکل ایران امیر کبیر رفع شده است اما شنیده های موثق حاکی از آن است که این مشکل رفع نشده و تیم فنی به صورت ویژه وارد منطقه شده تا ایران امیر کبیر را از بن بست خارج کند.
دکل ایران امیر کبیر - عصرنفت
دکل ایران امیر کبیر - عصرنفت
با این وجود اما مدیرعامل شرکت نفت خزر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی « ميزنفت »با تأکید بر اینکه مشکل به وجود آمده در تعادل سکوی ایران امیرکبیر به طور کامل برطرف شده است، گفت: هم‌اکنون تیم‌هایی برای بررسی علت‌های وقوع این حادثه به منطقه اعزام شده‌اند تا در نتیجه فعالیت آنها، از تکرار چنین حوادثی در این سکو جلوگیری شود.

علی اصولی افزود: سه روز پیش بروز نشتی در یکی پانتون‌های سکوی حفاری نیمه شناور ایران امیرکبیر، موجب بی‌تعادلی این سکو در آب‌های عمیق خزر شده بود که خوشبختانه با تلاش کارکنان این مشکل به سرعت برطرف شود.

وی در باره دلیل اعزام تیم‌های فنی به سکوی حفاری نیمه شناور ایران امیرکبیر پس از برطرف شدن نشتی، توضیح داد: هم‌اکنون اگر اعزامی انجام می‌شو برای این است که علت‌های بروز این حادثه به طور دقیق بررسی و مستند شود تا از تکرار و بروز حوادث مشابه در آینده جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت نفت خزر یادآور شد: در طول سه روز گذشته ارسال تجهیزات و اعزام نفرات به سکو از طریق دست کم هشت پرواز به منطقه انجام شده است، یعنی بالگرد بر روی سکو نشسته است، بنابراین اگر مشکل سکو جدی بود و برطرف نشده بود، امکان نشست و برخاست بالگرد از روی محل ویژه آن (HeliDeck) میسر نبود.

وی در باره برخی اظهار نظرها مبنی بر سوراخ شدن یکی از پایه ها و ورود آب دریا به آن بیان کرد: عده‌ای می‌گفتند پایه سکو از بیرون سوراخ و آب دریا به مخازن پانتون سرریز شده است، در حالی که مطمئن بودیم، چنین اتفاقی نیفتاده است، زیرا گواهینامه بررسی فنی و تأیید صحت تجهیزات و عملکرد سکوی حفاری نیمه شناور ایران امیرکبیر حدود یک ماه گذشته دریافت شده است، با این حال برای اطمینان‌بخشی بیشتر، عملیات غواصی انجام شد.

اصولی با بیان اینکه پانتون‌ها، محفظه یکپارچه تو خالی نیستند، تصریح کرد: هر یک از پانتون‌ها از چندین قفسه تشکیل شده‌اند که در این قفسه‌ها آب، سوخت و سیمان نگهداری می‌شود و از آب ذخیره در در این بخش برای خنک کردن دستگاه دیزل ژنراتور سکو استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه نشت آب از یکی از شیرهای متصل به داخل یکی از پانتون‌ها را علت حادثه خواند و ادامه داد: دسترسی انسانی به این بخش از سکو میسر نیست، اما به‌منظور محکم‌کاری و بررسی دقیق حادثه، از روی سکو، بخشی برش داده شد تا غواص بتواند وارد پانتون شود و علت حادثه را بررسی کند.

مدیرعامل شرکت نفت خزر افزود: هم‌اکنون مشکل نشتی آب در پانتون سکوی حفاری نیمه شناور ایران امیرکبیر به طور کامل برطرف شده است و سکو در صحت و امنیت کامل و تحت کنترل در محل اصلی استقرار خود به فعالیتش ادامه می‌دهد.
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 9608
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *