۰
۱۵
یادداشت وارده/

نخبگان نفتی در راه پادگان‌ها؟

سرباز - عصر نفت
سرباز - عصر نفت
ميزنفت/ همه ساله ستاد نظام وظيفه بخشي از سربازان وظيفه خود را جهت تخصصي کردن خدمت سربازي و رفع نياز دستگاه هاي دولتي  مامور به خدمت در دستگاه‌های دولتی مي‌کرده است  که اصطلاحا «امریه / طرح نظام»  ناميده مي‌شود.
به موجب این قاعده، فارغ التحصيلان دانشگاهي مشمول خدمت سربازي پس از گذراندن دوره آموزشي خود در پادگان, بقيه خدمت سربازی خود را در ارگان‌های دولتی مشخص مانند آموزش و پرورش (سرباز معلم), وزارت کشور, سازمان برنامه و بودجه, وزارت نفت و ..., سپری می‌کنند.

طي ساليان اخير وزارت نفت با توجه به نياز گسترده خود به نيروي انساني متخصص، بيش از ساير ارگان‌ها جمعيت طرح نظام کشور را به خود اختصاص داده است که با مکانيزمی رقابتی از بين فارغ التحصيلان نخبه دانشگاهی (که مطابق با ايين نامه جديد طرح نظام وزارت نفت، ١١ دانشگاه اصلي کشور، دانشگاه صنعت نفت، صنعتي شريف، تهران، اميرکبير و ... با لحاظ سقف حداقل معدل بالای ١۶ برای رده کارشناسی و ١٧ برای رده کارشناسی ارشد اولويت داشته‌اند) در رشته‌های تخصصی مانند مهندسی نفت، زمين شناسی نفت, مهندسی شيمی، برق، مکانيک و ... با درخواست «عده‌ای» از آنان  برای گذراندن امريه موافقت کرده است.

اخيرا مشکلی در اين روال صورت گرفته است که گويا ستاد نظام وظيفه به دليل بدهی دنباله دار و سنگين وزارت نفت و تاخير در پرداخت مطالبات مالی ستاد با وجود استمهال چندين ماهه، به شکل موقت طرح نظام تيرماه و شهريور ماه وزارت نفت را لغو کرده است و اين در حالي است که فارغ التحصيلان نخبه دانشگاهی با معدل های بالاي ١٧ و حتي ١٨ پس از ماه‌ها انتظار موفق به اخذ سهميه امريه وزارت نفت شده و تمامي مراحل پيش از اعزام مانند مصاحبه‌های تخصصی، فنی، عمومی و جايابی خود در شرکت‌های فرعی وزارت را طی کرده بودند.

اين تصميم لغو با هر دليلی مانعی بر سر اجرای تخصصی گذراندن خدمت سربازی است که بدون تردید منجر به کاهش هزينه‌های دولتی، اموزش و به کار گيري هدفمند جوانان تحصيل کرده شده است و قطعا آشکارا چنين تصميمی تناقض اشکار با سياست‌های اقتصاد مقاومتی دارد.

علاوه بر ان واضح است که قربانی چنين تصميمی جز جوان نخبه متعهد  کسی نيست که در نتيجه آينده خود را مورد لطمه ديده و اميدواری‌اش را نسبت به آينده از دست خواهد داد که حاصلي جز تباهی  قشر تحصيل کرده ندارد.

از اين رو, واجب و ضروری است که مسئولان امر چه در نظام وظيفه و چه در وزارت نفت با مديريت صحيح  اين مساله از  پافشاری بر روش‌های غير سنجيده که عواقب جبران ناپذيری را برای جوانان و نيروی انسانی کشور و بالتبع منافع ملی رقم می‌زند، دوری کنند.

بيش از آن از وزارت نفت و مسئولان دست اندرکار  انتظار می‌رود که با تدبير این مشکل را برطرف کند زيرا در شرايطی که شرايط استخدامی متناسب با نياز واقعی شرکت‌های تابعه نيست , نيروی امريه به خوبی می‌تواند در پيگيری امور جاريه شرکت‌ها با هزينه‌ای به مراتب کمتر نقش آفرینی و تجربه کسب کند.
 
سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 17803
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ان وقت كه حقوق پرسنل و تبصره10را اجرا نمي كنيد؟علي بركت الله
Iran, Islamic Republic of
نخبه نفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جالب بود
Iran, Islamic Republic of
سلام.سپاس از زحمات بی شائبه همه شما.
تقاضا دارم موضوع امریه نفت به ویژه ثبت نام جدید در دوره شهریور 96 را پیگیری بفرمایید.
محمد
Iran, Islamic Republic of
پس چرا ثبت نام شهریور ماه باز نشد؟
امریه نفت
Iran, Islamic Republic of
سلام بر متولیان عصر نفت، لطفا از اقایون بپرسید که چرا شرکت نفت دیگه سرباز نمیگیره برای امریه!
امریه نفت
Iran, Islamic Republic of
سلام
نفت ، تیر و شهریور سرباز نگرفت. میشه لطفا پیگیری کنید که مشکلش کی حل میشه که ما بدونیم امیدوار باشیم یا نه
ممنون
سرباز
Iran, Islamic Republic of
لطفا پاسخ بدین
نفت کی سرباز میگیره؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
سلام
لطفا یک کانالی به ما معرفی کنید که صدای ما رو در مورد امریه نفت به گوش مسئولین برسونه
ممنون
Iran, Islamic Republic of
سلام
چرا هیچ خبری از امریه نفت نیست. هیچ جا مطلب جدیدی راجع بهش نمیگن. میشه پیگیری کنید؟
Iran, Islamic Republic of
با سلام و خسته نباشید
امکانش هست که در مورد آخرین وضعیت امریه نفت، خبری در سایتتان درج کنید. به خصوص ثبت نام جدید.
سپاسگزارم
Iran, Islamic Republic of
این همه منتظر بودیم درسمون تموم شه که بعدش اگه شد سربازی بریم تو شرکت نفت، آخرش هیچی، دو دوره ثبت نام نکرد، کسی هم جواب نمیده😟
امریه
Iran, Islamic Republic of
سلام
مشکل امریه نفت کی حل میشه؟؟
Iran, Islamic Republic of
سلام
میخواستم بدونم، نفت آبان سرباز میگیره؟؟؟؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
سلام، بنده اردیبهشت 96 ثبت نام کردم، ولی یک ماه بعد امریه نفت لغو شد، اعزامم آبان 96 هست،آخه این چه وضعیه،پس کی قراره اوضاع درست بشه، پس چه زمانی ما جوونا باید از مدارک تحصیلی خود استفاده کنیم، ولی در عوض کساییکه مدرک ندارند میرن سرکار، آخه امریه ما جوونا چه ضرری به بقیه زده میشه که لغو شده، واقعا که مسخره است، هیچ جای دنیا اینطوری نیست، واقعا متاسفم برای این وزرات خانه.
مهدی دالارام
Iran, Islamic Republic of
عالیه