۰
ميزنفت گزارش می‌دهد:

10غول بازار نفتکش دنیا را بشناسید

همه ساله ده ها میلیارد بشکه نفت خام در مناطق مختلف جهان انتقال می یابد. این تانکرهای غول پیکر دو نوع متفاوت دارند: تانکر حمل نفت خام و تانکر حمل فرآورده. از دهه ۱۸۵۰ میلادی، تانکرهای انتقال نفت در آب های دنیا در حال تردد هستند.
10غول بازار نفتکش دنیا را بشناسید
ميزنفت/  بخش اعظم نفت صادراتی دنیا از طریق تانکرهای غول پیکر در سراسر دنیا جابجا می شود. همه ساله ده ها میلیارد بشکه نفت خام در مناطق مختلف جهان انتقال می یابد. این تانکرهای غول پیکر دو نوع متفاوت دارند: تانکر حمل نفت خام و تانکر حمل فرآورده. از دهه ۱۸۵۰ میلادی، تانکرهای انتقال نفت در آب های دنیا در حال تردد هستند. اما سوپرتانکرها در دهه ۱۹۵۰ میلادی وارد تجارت انتقال نفت شدند. ما می دانیم که تانکرها، ارزان ترین روش انتقال نفت بوده و هزینه انتقال یک گالن نفت با آنها ۲ سنت است. در این مقاله با ۱۰ شرکت بزرگ صنعت نفتکش دنیا آشنا خواهیم شد:



۱۰. شرکت نفتکش ماران. ظرفیت ۹.۵ میلیون تن
این شرکت زیرمجموعه شرکت نفتکش یونان بوده و در سال ۱۹۹۲ میلادی تاسیس شده است. در ناوگان این شرکت علاوه بر تانکر، کشتی های فله بر، تانکرهای حمل ال ان جی و ال پی جی نیز به چشم می خورد. ناوگان کنونی این شرکت شامل ۲۷ تانکر بزرگ، ۶ تانکر سوئزمکس و ۳ تانکر افرامکس است.


۹. سوکومفلوت. ظرفیت ۱۰.۲ میلیون تن    
این شرکت بزرگترین شرکت نفتکش روسیه بوده و از تخصص انتقال فرآورده های نفتی در آب های یخ زده برخوردار است. این شرکت ۱۴۵ نفتکش دارای میانگین عمر ۸ سال در اختیار دارد. گفتنی است این شرکت دولتی در حال خصوصی سازی می باشد. ناوگان این شرکت شامل ۲ تانکر بزرگ، ۸ تانکر سوئزمکس، ۵۰ تانکر افرامکس و ۵ نفتکش پانامکس است.   

۸. فرانت لاین. ظرفیت ۱۰.۴ میلیون تن  
دفاتر این شرکت چندملیتی در فیلیپین، هند، لیبریا، نروژ، انگلستان، سنگاپور و برمودا قرار دارد. این شرکت عمدتا در بخش انتقال نفت خام از خاورمیانه به آسیا، اروپا و آمریکای شمالی فعالیت می کند.  

     ۷. چاینا وی ال سی سی. ظرفیت ۱۰.۵ میلیون تن  
     این شرکت در سپتامبر سال ۲۰۱۴ میلادی تاسیس شده و  ۳۶ تانکر دارد. ۵۱ درصد سهام این شرکت در اختیار شرکت سی ام ای اس چین و ۴۹ درصد بقیه به شرکت سینوترانس تعلق دارد. در سایه سیاست رهبران پکن برای انتقال نفت خام توسط شناورهای چینی، این شرکت به سرعت در حال توسعه ناوگان خود است.  

  ۶. ای ای تی. ظرفیت  ۱۰.۷ میلیون تن
    این شرکت سنگاپوری ۱۳ تانکر بزرگ، ۴ تانکر سوئزمکس، ۴۹ تانکر افرامکس و ۱ تانکر پانامکس دارا است. شرکت ای ای تی در سال ۱۹۹۴ میلادی تاسیس شده و در ۱۲ کشور دارای دفتر نمایندگی است.  

۵. بحری . ظرفیت ۱۲.۸ میلیون تن  
این شرکت عربستانی در سال ۱۹۷۸ میلادی تاسیس شده است. ناوگان کنونی این شرکت شامل ۳۶ تانکر بزرگ می باشد. براساس قرارداد امضا شده با شرکت هیوندا در دو سال آینده ۱۰ تانکر بزرگ به این شرکت تحویل خواهد شد. در ناوگان این شرکت ۲۶ تانکر حمل مواد شیمیایی و ۵ کشتی حمل محصول نیز به چشم می خورد.

۴. یوروناو. ظرفیت ۱۲.۹ میلیون تن    
این شرکت اروپایی دارای ۲۹ تانکر بزرگ و ۲۲ نفتکش سوئزمکس است. ارزش تجاری این شرکت ۱.۳ میلیارد دلار می باشد.

 ۳. شرکت ملی نفتکش ایران. ظرفیت   ۱۳.۵ میلیون تن
      این شرکت دولتی در سال ۲۰۰۹ میلادی خصوصی گردید. شرکت ملی نفتکش ایران بزرگترین دارنده تانکر در منطقه خاورمیانه بوده و در دوره تحریم های بین المللی از نفتکش های این شرکت به عنوان مخازن ذخیره سازی استفاده می شد. در ناوگان این شرکت ۳۷ تانکر بزرگ، 9 نفتکش سوئزمکس، ۵ نفتکش افرامکس و ۳ تانکر انتقال محصولات به چشم می خورد.

     ۲. میتسویی- او اس کی. ظرفیت 15 میلیون تن
   این شرکت ژاپنی در سال ۱۸۸۴ میلادی تاسیس شده است. بخشی از ظرفیت کنونی انتقال نفت این شرکت اجاره ای بوده و در ناوگان حال حاضر این شرکت ۱۶۵ نفتکش مختلف وجود دارد.

۱. گروه تیکای. ظرفیت   ۱۶ میلیون تن  
  دفتر مرکزی بزرگترین شرکت نفتکش دنیا در برمودا قرار داشته و در سال ۱۹۷۴ میلادی تاسیس شده است. در ناوگان این شرکت ۱۲۳ تانکر در اندازه های مختلف به چشم می خورد. گفتنی است علاوه بر جابجایی نفت خام، این شرکت در بخش انتقال ال ان جی نیز فعال می باشد.



  منبع: ‏www.insidermonkey.com  
‏  مترجم: محسن داوری
  نویسنده: سانیها شاه
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب: 17654
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *