۰
۱
​کلاه وزیر، برای مدیرعامل نفت پشمی ندارد

بی‌محلی خجسته مهر به دستور اوجی

میز نفت – درحالی‌که جواد اوجی، در دستوری تأکید کرده نباید میزان تولید نفت اعلام شود، محسن خجسته مهر و تیمش به اعلام رسمی میزان تولید مشغول هستند.
محسن خجسته مهر | میز نفت
محسن خجسته مهر | میز نفت
به گزارش میز نفت، اعلام‌های پی‌درپی مسئولان شرکت ملی نفت درباره میزان تولید نفت ایران، موجب شد تا شائبه‌های جدی در خصوص میزان واقعی تولید راهی رسانه‌ها شود؛ به‌طوری‌که برخی مسئولان دولت و وزارت نفت ارقام مختلفی را بیان می‌کردند و هر یک هم، رقمی متفاوت‌تر و بالاتر از اعداد قبلی.

به همین دلیل، وزیر نفت در بخشنامه‌ای به شرکت ملی نفت اعلام کرد اعلام میزان تولید محرمانه است و دیگر نباید رقمی دراین‌باره گفته شود. به فاصله دو روز از این بخشنامه، منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت که تولید نفت ایران به 3.3 میلیون بشکه در روز رسیده است.

با توجه به جایگاه سازمانی منصوری، نقد جدی به وی وارد نیست اما مسئله اصلی، بی‌توجهی شرکت ملی نفت به دستور جواد اوجی است. مثلاً هرمز قلاوند مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز در مصاحبه‌ای اعلام کرده که میزان تولید نفت ایران به رقم 3.4 میلیون بشکه در روز رسیده است.

چند روز بعدازاین اظهارات، محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت در خوزستان گفت که تولید نفت ایران به رقم 3.4 میلیون بشکه رسیده است.

این دو مورد ساده به‌خوبی نشان می‌دهد شرکت ملی نفت، ارزشی برای وزیر نفت قائل نبوده و کار خود را می‌کند؛ خجسته مهر راه خود را جدی از راه اوجی می‌داند چراکه خیز بلندی برای وزارت نفت در دوره بعد برداشته است. به همین دلیل است که اعداد را به استخدام درآورده و در حال دستاورد سازی برای خود و شرکت تحت نظرش است.

ریشه چنین اتفاق عجیبی در صنعت نفت، به انتخاب خجسته مهر برمی‌گردد؛ اوجی علاقه‌ای نداشت تا حکم مدیریت شرکت ملی نفت را برای او صادر کند ولی فشارهای بیرونی، موجب شد تا اوجی برخلاف میلش، مهم‌ترین حکم نفتی خود را برای خجسته مهر صادر کند.

ازآنجاکه خجسته مهر، در حال تقویت روابط سیاسی خود برای آینده است، این‌گونه بی‌توجهی‌ها به دستور مؤکد وزیر نفت، نشان می‌دهد سطح بازی آقای مدیرعامل به حدی بالا رفته که سرپیچی از دستورات اوجی، اهمیتی برای او ندارد. به بیان ساده‌تر، کلاه اوجی پشمی برای خجسته مهر ندارد.
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 36884
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


کاظمی
Lithuania
من از منابع انسانی خود نفت شنیدم که خجسته مهر حتی دستور تبدیل وضعیت های را که وزیر امضا کرده اجرا نمی کند. مکتوب دستور می دهد اما شفاهی به مدیر منابع انسانی می گوید قفل کنید کار را و اگر به فلانی نیاز دارد خودش در وزارتخانه به کارش بگیرد. چرا ارسال می کند سمت ما.