۰
۲
طوفان شبانه در فروش نفت و گاز

بیدار مغز، به محمدی پور پیوست!

میز نفت - با برکناری بیدار مغز از سمت مدیریت امور بین الملل شرکت ملی گاز، شائبه های مربوط به طوفان بزرگ در بخش تجارت نفت و گاز جدی تر شد. بیدار مغز هم به مانند محمدی پور شبانه برکنار شد.
حسین بیدار مغز | میز نفت
حسین بیدار مغز | میز نفت
به گزارش میز نفت، طی دو هفته گذشته اتفاقات عجیبی در بخش بین‌الملل صنعت نفت رخ داده است؛ در بخش مربوط به معاملات نفت خام، فرآورده‌های نفتی و گاز.

کمتر از دو هفته پیش بود که جواد اوجی وزیر نفت تصمیم گرفت محمدی پور را از سمت مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت برکنار کند. این برکناری تائید کننده شائبه‌هایی بود که پیرامون محمدی پور وجود داشت که درنهایت با کنار گذاشته او همراه شد.

محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت که محمدی پور را در سال 1400 به این سمت منصوب کرده بود، با نظر وزیر نفت مخالفت کرد اما اوجی شخصاً و راسا تصمیم گرفت محمدی پور را به مرخصی بفرستد و کریمی راد را جایگزین او کند.

نکته مهم در این تغییر، عدم انتصاب محمدی پور به سمتی دیگر بود؛ اینکه تا به امروز برای او سمت جدیدی در نظر نگرفته ده است که یکی از یاران و دوستان صمیمی جواد اوجی هم روز گذشته به‌صورت شبانه برکنار شد.

حسین بیدار مغز که در فروردین 1401 به سمت مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز منصوب شده بود، از افراد بسیار نزدیک به اوجی است اما مشخص نیست که چرا وزیر نفت راضی به برکناری او در شرکت ملی گاز شده است!

بیدار مغز به حدی معتمد اوجی بوده و است، که قرار بود او جایگزین محمدی پور در امور بین‌الملل نفت شود اما صلاحیت او تائید نشد تا در همان گاز بماند. البته ابقای او چندان طولانی نبود و مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز با صدور حکمی وی را برکنار کرد.

طوفان بزرگی، ‌بخش تجارت نفت و گاز وزارت نفت را به خود مشغول کرده و برکناری‌های شبانه، احتمالات بسیاری را در اذهان متبادر کرده است. از همه عجیب‌تر، برکناری بیدار مغز بود که اوجی حساب ویژه‌ای روی او باز کرده بود.
سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب: 37244
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آقا مدیر اکتشاف نفت کی برکنار میشه ؟؟؟میگن‌ تیم مدیریتی اون بشدت ناکار آمد و فاقد دانش فنی است
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه یک نفر هم که تخصص کار رو داره قربانی تصمیمات نابجا میشه. آقای بیدارمغز سالهاست سعی می کنه صنعت گاز در عرصه بین الملل حرفی برای گفتن داشته باشه ولی صد حیف