۰
افتخاری که دولت سیزدهم به نان خودسند زد

افتتاح پروژه زنگنه به رئیسی رسید

میز نفت - این تصویر مربوط به آغاز بهره‌برداری رسمی از میدان‌های نفتی سپهر و جفیر است؛ پروژه‌ای که در دولت گذشته به شرکت انرژی پاسارگاد داده شد و علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل آن است. وزیر نفت امروز پروژه‌ای را افتتاح کرد که توسط تیم زنگنه اجرایی و کامل شد!
افتتاح میادین نفتی سپهر و جفیر | میز نفت
افتتاح میادین نفتی سپهر و جفیر | میز نفت
به گزارش میز نفت، در سفر رئیس جمهور به استان خوزستان مراسم بهره برداری از میادین نفتی سپهر و جفیر برگزار شد؛ گرچه مهر ماه سال گذشته فعالیت این میدان وارد عملیات تولیدی شد و برای خالی نبودن عریضه، رئیس جمهور را برای افتتاح آن به خوزستان بردند، اما باید گفت این پروژه ارتباطی به دولت سیزدهم ندارد.

ماجرای توسعه میادین سپهر و جفیر به دولت قبل باز می گردد؛ قرارداد توسعه این میادین در تاریخ 27 اسفند 1396 میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت گسترش انرژی پاسارگاد امضا شد.

مدیرعامل وقت این شرکت، مهدی میرمعزی بود که از یاران و نزدیکان زنگنه به شمار می آید؛ زمانی که این قرارداد بسته شد، بسیاری عنوان کردند زنگنه برای یاران بیرون نفت خود، کارسازی می کند.



جریان و افرادی که اغلب در دولت سیزدهم به سمت های مدیریتی رسیدند و حالا با همه آن سوابق روشن، مجبور به افتتاح پروژه ای شدند که از قضا، یکی دیگر از نزدیکان زنگنه مدیرعامل آن است.علیرضا صادق آبادی مدیرعامل سابق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی که در همان ابتدای دولت سیزدهم، به شرکت انرژی گستر پاسارگاد رفت و جایگزین میرمعزی شد.
 
*چه کسانی پروژه را اجرا کردند؟
تیم زنگنه هم راهی این شرکت شدند و با به پایان بردن این پروژه مهم، روبان آن را به وزارت نفت تقئدیم کردند تا این وزارتخانه، قیچی افتتاح را به رئیس جمهور بدهد و همگان، از کارآیی وزارت نفت در دولت سیزدهم بگویند.

با این وجود، ناگفته پیداست که دولت سیزدهم در انعقاد این قرارداد در قالب قراردادهای IPC نداشت و پروژه نیز در دولت قبل اجرایی شد و در این دولت، به پایان رسید.

افتخاری که دولت سیزدهم آن را به نام خود سند زده، در واقع ارتباط چندانی با فعالیت های دولت حاکم ندارد و همه چیز مربوط به دولت گذشته و تیم آن روزهاست.
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۳۸
کد مطلب: 37330
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *