۰

ساعاتی پیش از وحشتناک ترین حمله تاریخ بشر

در سال پایانی جنگ دوم جهانی هری ترومن رییس جمهور وقت آمریکا دستور حمله اتمی به ژاپن را صادر کرد.
حمله نخستین در صبح روز ۶ اوت ۱۹۴۵ و به شهر هیروشیما انجام شد و بمب دوم سه روز بعد در شهر ناکازاکی فرود آمد.

دلیل حمله دوم این بود که آمریکا می خواست ژاپن تسلیم شود اما در تاریخ ۸ اوت یعنی دو روز پس از حمله اتمی آمریکا به هیروشیما ، دولت شوروی به امپراتوری ژاپن اعلان جنگ داد و ارتش سرخ شوروی به بندر منچوری حمله کرد.

ورود شوروی به جبهه جنگ اقیانوس آرام باعث شد که دولت آمریکا مصمم شود هرچه سریعتر جنگ را به نفع خود و بدون مشارکت شوروی خاتمه دهد. در این راستا استفاده بیشتر از سلاح هسته‌ای به عنوان ابزار برنده ، ساده‌ترین راه فشار بر ژاپن بود و حمله اتمی دیگر برای افزایش فشار به امپراتوری ژاپن برای تسلیم تنها راه کار ممکن از نظر آمریکایی ها به نظر می رسید.

حمله دوم قرار بود شهر کوکورا را هدف قرار دهد اما خلبان هواپیما پس از مشاهده آسمان این شهر با دود و غبار که امکان پیدا کردن هدف را از میان برده بود، از انداختن بمب منصرف شد. هواپیما به دلیل کمی سوخت مجبور بود به پایگاه اوکیناوا بازگردد ، از این رو در یک تصمیم شخصی خلبان هواپیما تصمیم گرفت بمب را در مسیر بازگشت بر فراز شهر ناکازاکی بیندازد.

پس از این حملات امپراتوری ژاپن اعلام کرد که تسلیم می شود. این نخستین و تنها حمله اتمی در تاریخ به شمار می رود.

تصاویر زیر را آرشیو اسناد ملی آمریکا اخیرا و برای نخستین بار از ساعاتی قبل از انجام حمله اتمی منتشر کرده است. همان گونه که قابل مشاهده است بمب اتمی که قرار است بر سر مردم ژاپن فرود آید در حال آماده سازی به منظور عملیات است.این تصاویر تا کنون منتشر نشده بودند.
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۵۵
کد مطلب: 3277
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *