۰

تامین خوراک صنایع پتروشیمی با راه اندازی 5 فاز جدید پارس جنوبی

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان این که، با راه اندازی پنج فاز پارس جنوبی مشکل کمبود خوراک مجتمع های پتروشیمی رفع می شود گفت: فازهای 15 تا 18 پارس جنوبی در مجموع در هر ساعت حدود 180 تن اتان تولید خواهند کرد.
به گزارش «ميزنفت»، علی محمد بساق زاده مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران افزود: با توجه به تلاش برای نصب سیستم های تفکیک کننده اتان در فازهای ۱۵ تا ۱۸ میدان گازی پارس جنوبی، انتظار می رود در نیمه دوم امسال تحقق این موضوع بتواند کمبود اتان مجتمع های پتروشیمی کشور را جبران کند.

وی خاطر نشان کرد: مجتمع های پتروشیمی کشور آمادگی دریافت کل تولید اتان فازهای ۱۵ تا ۱۸ پارس جنوبی را دارند، زیرا در حال حاضر پتروشیمی های کاویان، مروارید، جم و آریاساسول به دلیل کمبود اتان در کشور با ظرفیت کامل خود کار نمی کنند.

بر اساس برنامه ریزی وزارت نفت قرار است با توسعه بخش عمده ای از فازهای ۱۲، ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی تا پایان سال جاری ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید کشور افزوده شود.

با تزریق این حجم گسترده گاز به شبکه سراسری ضمن تامین گاز مورد نیاز واحدهای مسکونی و نیروگاه ها، واحدهای پتروشیمی نیز به خوراک مورد نیاز خود دست پیدا می کنند.

در سال گذشته به دلیل کمبود خوراک تحویلی به پتروشیمی ها، بخش عمده ای از ظرفیت این واحدهای تولیدی بلا استفاده ماند.

تولید صنعت پتروشیمی به دلیل کمبود سوخت و قطعی گاز در سال گذشته ۷.۵ میلیون تن کاهش یافت که ارزش این کاهش تولید بیش از ۸ میلیارد دلار تخمین زده می شود.
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 1767
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *