۰

تاکید وزارت نفت بر ثبات قیمت بنزین

پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، زمزمه افزایش قیمت بنزین و لزوم گرانی سوخت از سوی برخی کارشناسان به گوش رسید و برخی کارشناسان نیز باوجود نیاز به آزادسازی قیمت سوخت، تعدیل نرخ را درمیانه سال، آنهم پس از افزایش قیمت هزینه حمل و نقل و ... در ابتدای سال، غیرمنطقی و تورم‌زا دانستند؛ دراین میان وزارت نفت نیز تاکید دارد که برنامه‌ای برای افزایش قیمت ندارد.
بنزین - عصر نفت
بنزین - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، عباس کاظمی، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش درپاسخ به این پرسش که «آیا تعدیل قیمت بنزین نهایی شده است؟»، گفت: تعدیل قیمت اصلا مطرح نبود که نهایی شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه این شرکت قصد افزایش قیمت بنزین را ندارد، در پاسخ به این پرسش که آیا در وزارت نفت برای گران کردن بنزین برنامه‌ریزی می‌شود، خاطرنشان کرد: خیر، وزارت نفت هم هیچ صحبتی درمورد افزایش قیمت بنزین نمی‌کند و برنامه‌ای ندارد.

کاظمی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد تا پایان سال قیمت بنزین تعدیل شود، گفت: خبری از افزایش قیمت نیست.

به گزارش انرژی امروز، گرچه آزادسازی قیمت بنزین در قانون هدفمندی یارانه‌ها دیده شده است، اما این مساله نیز قابل توجه است که بنزین با اکتان بالا به ازای هر لیتر ۱۲۰۰ تومان به فروش می‌رسد و فاصله چندانی با نرخ فوب خلیج فارس ندارد؛ برای پر کردن این فاصله نیز شاید بهتر باشد زمانی مطلوب انتخاب شود تا ایران که به رسم چندین و چند ساله حتی به رسم عادت در ابتدای هر سال شاهد افزایش قیمت و گرانی است، در میانه سال با تعدیل قیمت سوخت، روند صعودی تورم را شاهد نباشد؛ تورمی که بخش از آن «انتظاری» نام گرفته و حتی شایعه تعدیل قیمت می‌تواند دلیل برای ظهور آن باشد.

این درحالی است که خط فقر در پایتخت بیش از سه میلیون تومان است و همچنان شاهد عدم تناسب درآمدها و هزینه‌ها هستیم؛ از طرفی نیز گرچه قیمت سوخت در ایران نسبت به کشورهای اروپایی کمتر است اما نسبت به برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس (منطقه طلای سیاه)، نرخ بنزین در کشورما گران‌تر است.


منبع : انرژی امروز
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 18897
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *