۰

نارضایتی دولت عراق از درآمد نفتی ناکافی

نخست‌وزیر عراق اعلام کرد درآمدهای نفتی هنوز به اندازه کافی بالا نیستند تا به دولت این کشور امکان دهد هزینه بازسازی کشور را تامین کند.
حیدر العبادی - عصر نفت
حیدر العبادی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، رسانه‌های عراقی به نقل از حیدر العبادی نوشتند: قیمت‌های نفت در سطح ضروری نیست تا برای توسعه پایدار مورد استفاده قرار گیرد.

دولت عراق امسال پس از سه سال جنگ علیه گروه تروریستی داعش اعلام پیروزی کرد. این پیروزی بخشی از پول را آزاد کرد، اما این پول برای بازسازی این کشور پس از گذشت حدود ۱۵ سال از سرنگونی صدام حسین و حکومتش، کافی نیست.

بر اساس گزارش اویل پرایس، ریزش قیمت نفت در سال ۲۰۱۴ فراهم کردن خدمات دولتی کلیدی برای شهروندان را برای کشورهای وابسته به درآمدهای نفتی دشوار کرد و عراق نیز از این امر نیز مصون نماند. در عراق سال‌ها سوء مدیریت مالی و ناآرامی‌های داخلی مشکلات مدیریت داخلی را تشدید کرده است.

عراق در نوامبر سال گذشته با بی‌میلی برای مشارکت در توافق کاهش تولید اوپک که با هدف حمایت از قیمت‌ها اجرا می‌شود، موافقت کرد. این کشور اصرار داشت که به دلیل جنگ با داعش به درآمد نفتی نیاز دارد و نباید تولیدش را کاهش دهد و تا ماه گذشته در مقایسه با سایر مشارکت کنندگان، پایبندی کمتری به توافق کاهش تولید داشت.

اوپک و متحدانش با هدف حذف اشباع عرضه در بازار جهانی موافقت کردند از ژانویه امسال میزان تولیدشان را حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز محدود کنند و در ۲۵ ماه مه موافقت کردند توافقشان را تا مارس ۲۰۱۸ تمدید کنند. در آستانه نشست ماه جاری اوپک، انتظار میرود این توافق تا پایان سال ۲۰۱۸ تمدید شود.



منبع : 
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 19564
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *