۰

دولت ترامپ به دنبال حفاری در آلاسکا

صنعت انرژی آمریکا و فرماندار آلاسکا عقیده دارند باز کردن مناطق حفاظت شده قطب شمال برای حفاری ایجاد اشتغال می‌کند و اقتصاد این ایالت وابسته به تولید نفت را رونق می دهد.
حفاری در آلاسکا  | میز نفت
حفاری در آلاسکا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، دولت ترامپ در روز دوشنبه طرحی را نهایی کرد که طبق آن اجازه دارد در منطقه حفاظت شده ملی قطب شمال در آلاسکا حفاری نفت و گاز داشته باشد. به این ترتیب ترامپ قبل از تغییر احتمالی رهبری آمریکا، روند اجاره بلند مدت مناطق بکر طبیعی و حفاظت شده را آغاز کرد.

 صنعت انرژی آمریکا و مایکل دانلیوی، فرماندار آلاسکا عقیده دارند باز کردن این مناطق حفاظت شده برای حفاری ایجاد اشتغال می‌کند و اقتصاد این ایالت وابسته به تولید نفت را رونق می دهد. دموکرات ها از جمله جو بایدن، رقیب انتخاباتی ترامپ، و گروه های حامی محیط زیست از این اقدام انتقاد کرده و عقیده دارند به اکوسیستم منحصر به فرد قطب شمال و مردم بومی این منطقه آسیب های جدی می رسد.

 لایحه مالیاتی که جمهوری‌خواهان در 2017 تصویب کردند، این مناطق حفاظت شده را برای حفاری و نفت و گاز باز کرده است.حفاری نفت و گاز ستون اصلی دستور کار دونالد ترامپ برای توسعه تولید سوخت های فسیلی در آمریکاست.

 تولید نفت از مناطق حفاظت شده آلاسکا طی هشت سال آینده آغاز می‌شود و فعالیت حفاری در این منطقه حدود 50 سال طول خواهد کشید.

 مناطق حفاظت شده آلاسکا با 7.7 میلیون هکتار وسعت، محل زندگی گونه های مختلف حیات وحش از جمله گوزن آمریکای شمالی و خرس های قطبی هستند و دهه هاست اجازه حفاری در این مناطق صادر نمی‌شود. چندین بانک بزرگ آمریکا در ماه‌های اخیر اعلام کرده‌اند تامین مالی پروژه های نفت و گاز در منطقه قطب شمال را بر عهده نمی گیرند.

 گروه های حامی محیط زیست اعلام کرده‌اند این اقدامات را از نظر قانونی پیگیری می‌کنند.

 تولید نفت آلاسکا طی سه دهه گذشته رونق چندانی نداشته است. طبق گزارش وزارت انرژی آمریکا، این ایالت در حال حاضر 500 هزار بشکه در روز نفت خام تولید می کند که بسیار کمتر از دو میلیون بشکه در روز تولید شده در 1988 است.




منبع : تسنیم
سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 28091
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *