۰

جزئیات همکاری نفتی عراق با چین

مشاور نخست وزیر عراق گفت که سپردن مبلغ حاصل از فروش روزانه 100 هزار بشکه نفت به چین در صندوق مشترک دو کشور از دو روز پیش آغاز شده است.
عراق و چین | میز نفت
عراق و چین | میز نفت
به گزارش میز نفت ، «صباح عبداللطیف»، مشاور نخست‌وزیر عراق در امور سازندگی، ضمن اعلام رفع همه موانع حقوقی اجرای توافق‌نامه عراق و چین، از چهار پروژه بزرگ که در این چارچوب اجرای خواهد شد خبر داد.

او در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق گفت که همه موانع حقوقی در این مسیر برطرف شده و سپردن مبلغ حاصل از فروش روزانه 100 هزار بشکه نفت به چین در صندوق مشترک دو کشور از دو روز پیش آغاز شده است.

وی گفت که به موجب توافق دو کشور این مبلغ مبنای اعتبار برای اجرای پروژه‌های عمرانی در عراق می‌شود و این پروژه‌ها را خود عراق تعیین می‌کند.

عبداللطیف افزود که 4 پروژه بزرگ در چارچوب این توافق اجرا خواهد شد که یکی از آنها ساخت 91 هزار واحد مسکونی به هزینه 8 میلیارد  دلار است.

وی گفت که پروژه دوم ساخت فرودگاه ناصریه است که سنگ بنای آن نهاده شده است.

مشاور نخست‌وزیر عراق پروژه سوم را ساخت هزار مدرسه در سراسر عراق و پروژه چهارم را ساخت شبکه فاضلاب در چهار منطقه بغداد دانست.

این مقام عراقی افزود که این توافق هیچ سقف زمانی ندارد و صرفا با درخواست یکی از دو طرف اجرای آن متوقف می‌شود.

پیش از این «مظهر محمد صالح»، مشاور اقتصادی نخست‌وزیر عراق، خبر داد که با تصویب بودجه 2021 عراق این توافق عملا وارد فاز اجرایی شده است.او گفت که حدود 2 میلیارد دلار در بودجه 2021 عراق به این توافق‌نامه اختصاص یافته است.


منبع : میدل ایست نیوز
شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 30553
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *