۰

وضعیت صنعت پتروشیمی بررسی شد

میز نفت - سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پروش و وضعیت صنعت پتروشیمی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
پتروشیمی | میز نفت
پتروشیمی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، مصطفی نخعی در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حضور یافت و برنامه های خود را ارائه کرد. اعضای کمیسیون نیز سوالات و نقطه نظرات خود را در ادامه مطرح کردند. این جلسه از باب آشنایی و معرفی برگزار شد.

وی در ادامه اظهار کرد: دستور دوم کمیسیون بررسی وضعیت تولید، مصرف و صادرات محصولات پتروشیمی و وضعیت تامین خوراک واحدهای پتروشیمی بود که مدیرعامل صنایع پتروشیمی در جلسه حضور یافت و نکات مهمی مطرح شد.

نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق گزارشی که مدیرعامل صنایع پتروشیمی ارائه کرد در حال حاضر حدود ۹۰ میلیون تن در سال ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور است که در مقایسه با سال ۹۹ تقریبا به رشد ۳۸ درصدی رسیده است. با پیش بینی ایشان ان شاءالله در سال های آینده نیز این روند روبه رشد با طرح هایی که در دست اجراست، ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: این صنعت ارزآوری خوبی برای کشور به خصوص در ایام تحریم ها دارد. طرح های جدیدی که برای پتروشیمی کشور در مکران، قشم و جاسک تعریف شده است نوید شرایط بهتری برای این صنعت در سال های آینده است.

نخعی افزود: طرح های خوبی پیش بینی شده که عمدتا خوراکشان بین مجتمعی است یعنی ارزش افزوده بیشتری در کشور ایجاد خواهد شد. این صنعت دستاوردهای پژوهشی خوبی داشته و اقدامات خوبی در حوزه داخلی سازی تجهیزات این صنعت در کشور انجام شده است. یکی از چالش های مهم این صنعت بحث خوراک گاز طبیعی است. نیاز روز افزون به گاز طبیعی به عنوان خوراک با درنظر گرفتن تراز منفی تولید گاز طبیعی در کشور یکی از چالش های اصلی این صنعت است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود در ۵ سال آینده حدود ۱۷۰ میلیون مترمکعب در روز نیاز گاز طبیعی صنعت پتروشیمی باشد و ما با یک رشد ۷۳ درصدی در ۵ سال آینده در خصوص نیاز به گاز طبیعی برای صنعت پتروشیمی مواجه خواهیم بود.

نخعی در پایان بیان کرد: در این جلسه پیشنهاداتی جهت مواجه شدن با چالش های این صنعت از جمله اصلاح اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی، افزایش اختیارات این شرکت جهت مدیریت خوراک ها بین مجتمعی و تقویت منابع مالی شرکت ملی صنایع پتروشیمی مطرح شد.


منبع : ایسنا
 
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۳۱
کد مطلب: 31709
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *