۰

اروپا چقدر گاز کم دارد

میز نفت - رئیس‌جمهور صربستان طی اظهاراتی با هشدار درباره سرعت "باورنکردنی" بدتر شدن بحران انرژی در جهان تأکید کرد که قاره اروپا با کمبود ۷۰ میلیارد متر مکعب گاز مواجه است.
گاز اروپا | میز نفت
گاز اروپا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان، روز شنبه پس از دیدار با مقامات ارشد نظامی در شهر نیش هشدار داد که وضعیت انرژی در سراسر جهان و منطقه بالکان "با سرعتی باورنکردنی" در حال بدتر شدن است.

وی گفت: اوضاع سخت تر می شود، زیرا اروپا با کمبود 70 میلیارد متر مکعب گاز مواجه است. چین همه چیز را می خرد؛ زغال سنگ و گاز را از آفریقا، از آمریکای جنوبی و از سراسر جهان و به هر میزانی خریداری می کند.

ووچیچ افزود: مسائل در حال پیچیده تر شدن است و همه چیز با سرعتی باورنکردنی در مقابل چشمان ما اتفاق می افتد. اگر متوجه آن نباشیم، به اندازه کافی جدی و مسئولیت پذیر نیستیم.
رئیس‌جمهور صربستان در ادامه هشدار داد که وضعیت بحران انرژی در منطقه بالکان ناامیدکننده است.

وی گفت: ما دیروز به یکی از کشورهای همسایه برق را به قیمت 499 یورو به ازای هر مگاوات ساعت فروختیم، در حالی که 52 یورو برای ما تمام شده بود، به عبارتی 10 برابر قیمت فروختیم. برق در بازار نیست، بنابراین آنها مجبور بودند که با قیمت 10 برابر از ما بخرند.

ووچیچ گفت: در این منطقه، مونته نگرو، مقدونیه شمالی و آلبانی - آنها روزانه برق را به قیمت 350 تا 400 یورو برای 50 تا 60 درصد از مقدار مورد نیاز (خود) خریداری می کنند.

پس از مذاکرات بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و الکساندر ووچیچ، همتای صرب خود در سوچی در تاریخ 25 نوامبر، مسکو تضمین کرد که قیمت گاز برای بلگراد در 6 ماه آینده روی 270 دلار در هر 1000 متر مکعب باقی خواهد ماند و قول داد شرایط "استثنایی" را ارائه دهد.

شرکت گازپروم روسیه از 1 ژانویه 2021 در مسیری جدید به صربستان گاز صادر می کند. گاز از روسیه از طریق خط لوله ترک استریم در اعماق دریا و سپس از طریق ترکیه و بلغارستان پمپ می شود.



منبع : تسنیم
 
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 31959
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *