۰

هشدار شرکت‌های نفتی آمریکا به بایدن

میز نفت - بعضی از بزرگترین شرکت‌های آمریکایی از جمله گروه لابی صنعت نفت آمریکا از دولت بایدن خواستند در وضع تحریمهای جدید علیه روسیه که ممکن است به تولیدکنندگان آمریکایی و توان رقابتی آنها صدمه بزنند، محتاطانه عمل کند.
بایدن | میز نفت
بایدن | میز نفت
به گزارش میز نفت ، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا سه شنبه هفته جاری تهدید کرد در صورت حمله نظامی مسکو به اوکراین، شخص ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را هدف تحریم قرار می دهد.

بن‌بست میان روسیه و غرب در خصوص اوکراین در بحبوحه افزایش حضور نظامی روسیه در مرز با اوکراین، ادامه دارد. با تداوم تهدید حمله روسیه به اوکراین، دولت بایدن در تلاش است اروپا را درباره تامین گاز طبیعی در شرایطی که قیمتها به رکورد بالایی صعود کرده‌اند، ذخایر گاز این منطقه به سطح اندکی نزول کرده و عرضه روسیه کمتر از حد انتظار مانده است، مطمئن کند.

با این حال موسسه امریکن پترولیوم که گروه لابی صنعت نفت آمریکاست، به رویترز اعلام کرد دولت در وضع دور جدید تحریم‌های احتمالی باید محتاطانه عمل کند تا تاثیر آنها بر شرکتهای آمریکایی را محدود کند.

جیک کالوین، رئیس شورای ملی تجارت خصوصی به رویترز گفت: دولت و کنگره در صورتی که بخواهند تهدیدهایشان برای وضع تحریم‌ها را عملی کنند، جزییات را باید به درستی دریافت کنند.

سخنگوی موسسه امریکن پترولیوم در گفت و گو با رویترز اظهار: تحریم‌ها باید در حد ممکن هدفمند باشند تا آسیب احتمالی به رقابت پذیری شرکتهای آمریکایی را محدود کنند.

در دور قبلی تحریم‌ها علیه روسیه، ابرغول نفتی آمریکایی "اکسون موبیل" مجبور شد از پروژه‌ای در آرکتیک روسیه خارج شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، پس از تحریم‌هایی که آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل الحاق شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ تصویب کردند، "اکسون موبیل" طرحهای خود برای مشارکت در اکتشاف و بهره برداری ذخایر هیدروکربن در فلات قاره آرکتیک روسیه را مسکوت گذاشت. این شرکت برآورد کرد بیش از یک میلیارد دلار به دلیل تحریم‌ها ضرر کرد.


منبع : ایسنا
 
جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب: 32373
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *