۰
بازی خوانی هوشمندانه اوجی

فرار اوجی از پاپوش حلقه مریدان

میز نفت - مدیریت مناسب تولید و مصرف گاز در زمستان امسال، نتیجه مخالفت جواد اوجی با محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت است که اجازه نداد تغییرات مدیریتی در شرکت نفت و گاز پارس رخ دهد.
اوجی و خجسته مهر | میز نفت
اوجی و خجسته مهر | میز نفت
به گزارش میز نفت، در همان روزهای نخستی که محسن خجسته مهر مدیریت شرکت ملی نفت را برعهده گرفت، به دنبال انتصاب یکی از نیروهای حلقه مریدان در شرکت نفت و گاز پارس بود. چند گزینه هم معرفی شدند اما وزیر نفت همه آنها را وتو کرد.

اوجی معتقد بود با توجه به چالش های بزرگ تامین سوخت زمستانی و احتمال بروز یک بحران بزرگ در تامین گاز، بهتر است تغییرات مدیریتی در شرکت نفت و گاز پارس انجام نشود تا مشکلی به مشکلات وزارت نفت اضافه نشود.

با وجود اصرار خجسته مهر برای چینش مدیران خودی در نفت و گاز پارس، اما اوجی بطور جدی به خجسته مهر تکلیف کرد هیچ تغییری در مدیریت نفت و گاز پارس رخ ندهد که طی هفته های گذشته می توان نتیجه این مخالفت را دید.

نگاهی به وضعیت تامین گاز مورد نیاز کشور در زمستان امسال کشورف نشان می دهد مدیریت مناسبی در این حوزه صورت گرفته است درست در روزهایی که حلقه مریدان، معتقد بود سرمای امسال و کمبود گاز پاشنه آشیل جواد اوجی می شود و راه را برای کنار زدن وی از وزارت نفت هموار می کند.هدف بزرگی که مهم ترین ابزارش، ایجاد سکته در روند تولید گاز در پارس جنوبی بود.

با این وجود، اوجی که به مانند خجسته مهر و برخی معاونان خود قصد نداشت بسرعت نیروهای فنی را قلع و قمع کند با درک درست از شرایط صنعت نفت، آرامش را در شرکت نفت و گاز پارس ایجاد کرد و از سوی دیگر، با همکاری موثر جلیل سالاری و مجید چگنی، مدیران شرکت های پالایش و پخش و گاز، توانست از گردنه زمستان 1400 عبور کند. 

زمستانی که قرار بود اوجی را قربانی کند، یک پوست موز وحشتناک را برای وزیر نفت جانمایی کرده بود اما اوجی با مخالفت هشدارآمیز خود به مدیرعامل نفت، همه نقشه ها را خنثی کرد. 
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 32450
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *