۰
۱
چرا لایه نفتی؟

​جزئیاتی از قرارداد جنجالی آوانگارد

میزنفت - با رد پیشنهاد گران آوانگارد در هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت دبر زمان مدیریت مسعود کرباسیان، پرونده آوانگارد یک‌بار دیگر در دولت سیزدهم توسط خجسته مهر مطرح شد که هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت باوجود مخالفت برخی اعضا آن را تائید کرده است.
وزارت نفت | میز نفت
وزارت نفت | میز نفت
موضوع واگذاری فاز دوم توسعه لایه نفتی پارس جنوبی، از اواخر کار دولت گذشته آغاز شد که شورای اقتصاد به شکل عجیب و شگفت‌انگیزی، این پروژه را تائید و به هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت ابلاغ کرد؛ هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت در دولت گذشته پیشنهاد شرکت آوانگارد را بررسی کرد و به دو دلیل این قرارداد را رد کرد:
1 – گران بودن این قرارداد و عدم صلاحیت توسعه توسط این شرکت
2 – امیدواری به احیای برجام تا پایان سال 1400

با رد پیشنهاد گران آوانگارد در هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت دبر زمان مدیریت مسعود کرباسیان، پرونده آوانگارد یک‌بار دیگر در دولت سیزدهم توسط خجسته مهر مطرح شد که هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت باوجود مخالفت برخی اعضا، آن را تائید کرده است که کیفیت تصویبش در نوع خود جالب است!

از سوی دیگر، هنوز تکلیف میادین مشترک زیادی ازجمله یادآوران، آزادگان و ... که ازقضا تولید از آن‌ها ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر است و حجم بالایی نفت قابل استحصال دارند، توسط هیئت‌مدیره به حال خود رها شده است اما شرکت ملی نفت، در یک اقدام شائبه برانگیز قرارداد توسعه فاز دوم لایه نفتی را با یک شرکت گمنام و بی‌تجربه امضا کرد بدون آنکه بدیهی‌ترین جزئیات این قرارداد را منتشر کند.

به نظر می‌رسد، اتفاقات مهمی در پس پرده این قرارداد رخ‌داده است که باوجود هشدار نهادهای نظارتی و امنیتی، محسن خجسته مهر تن به امضای این قرارداد داده است.
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب: 32729
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


د
Iran, Islamic Republic of
دو صد گفته را نیم کردار نیست