۰

قاچاق نفت عراق به اسراییل

میز نفت - ​اتحادیه میهنی کردستان با محکوم کردن تجاوزات مستمر ترکیه به خاک کشور عراق خواستار مقابله قاطع با آن شد.
به گزارش میز نفت به نقل از المعلومه، اتحادیه میهنی کردستان با بیان اینکه اقدامات خصمانه ترکیه به باری روی دوش کشورهای منطقه و جامعه جهانی تبدیل شده است، تاکید کرد که ترکیه در راستای تفکرات خصمانه، طمع و برنامه‌های بی‌شرمانه خود خاک عراق را مورد هدف قرار می‌دهد.

اتحادیه میهنی کردستان افزود که ما به نوبه خود تجاوزات ادامه‌دار ترکیه به حاکمیت زمینی و هوایی عراق را به شدت محکوم می‌کنیم.

از سوی دیگر عثمان حسن پاشا، سیاستمدار مستقل کُرد از بغداد خواست تا تحقیقاتی را درباره پرونده  قاچاق نفت از اقلیم کردستان عراق به تل آویو آغاز کند.

وی افزود: قاچاق نفت از کردستان به تل آویو تحت نظارت احزاب قدرت در اربیل دیگر مخفی نیست و  سه فروند نفتکش در این راستا در بنادر ترکیه فعالیت می کنند.

وی با اشاره به حمایت های ترکیه در این زمینه و در ازای دریافت تخفیم های مالی کلان، تاکید کرد: براساس اطلاعات موجود در هفته 40 تا 80 هزار بشکه به بنادر فلسطین اشغالی می رسد.

پاشا افزود: قاچاق نفت که روزانه میلیون‌ها دلار به خزانه احزاب صاحب قدرت در اربیل سرازیر می‌ کند، بر زندگی میلیون‌ها کرد تاثیر گذاشته است؛ کسانی که با بحران جدی سوخت روبرو هستند.

وی گفت کردستان در آستانه یک انقلاب از سوی مردم خشمگین و علیه احزاب حاکم است که با قاچاق منابع، مردم را با فقر و گرانی روبرو کرده‌اند.

منبع: تسنیم
شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۵۷
کد مطلب: 33250
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *