۰

افزایش 10برابری فروش نفت روسیه به هند

میز نفت - با توجه به آنکه روس‌ها برای فروش نفت خود تخفیف خوبی در نظر گرفته‌اند، هند واردات نفت از این کشور را به میزان قابل توجهی افزایش داده و تا 10 برابر بالا بردند.
روسیه و هند | میز نفت
روسیه و هند | میز نفت
به گزارش میز نفت ، در حالی که عراق بزرگ‌ترین صادرکننده نفت به هند به شمار می‌رود اما روسیه توانسته با پشت سر گذاشتن عربستان به دومین تامین کننده نفت دهلی نو تبدیل شود.

هند به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان نفت در جهان،‌ از ماه مارس واردات نفت از روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 10 برابر کرده و دلیل آن هم تخفیف خوبی است که روس‌ها روی نفت خود گذاشته‌اند.

در ماه می قیمت نفت روسیه برای هندی‌ها 19 دلار در هر بشکه کمتر از نفت عربستان بود که البته این رقم برای ماه ژوئن به 13 دلار کاهش یافت.

هاندانا هاری، کارشناس موسسه مشاوره واندا اینسایتز در سنگاپور، می‌گوید:‌ پالایشگاه‌های هندی تلاش خواهند کرد تا دست خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به نفت ارزان‌تر که امکان پالایش آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند برسانند.

وی تأکید کرد: در شرایط کنونی نفت روسیه گزینه خوبی در این قالب است.

سال گذشته عربستان پس از عراق دومین صادرکننده نفت به هند بود و این در حالی بود که روسیه جایگاه نهم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت.

بر اساس گزارش موسسه S&P500 گلوبال به لطف افزایش خرید هند و چین، صادرات نفت روسیه علی‌رغم تحریم‌های غرب، در ماه ژوئن به بالاترین میزان در سه سال گذشته رسید.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده که با وجود کاهش صادرات فراورده‌های نفتی روسیه، به خاطر افزایش قیمت جهانی درآمد نفتی این کشور بالا رفته است.




منبع : فارس 
دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب: 33585
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *